مدیرکل دامپزشکی اذربایجان غربی از فعالیت ۱۸۲ داروخانه دامپزشکی در استان خبر داد.

 سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به فعالیت ۱۸۲ داروخانه دامپزشکی در استان، گفت: یک هزار و ۶۹۵ مورد بازدید و نظارت بر عملکرد داروخانه‌های دامپزشکی، شرکت‌های تولید و پخش، با هدف رصد و پایش دارو و واکسن‌های دامپزشکی جهت جلو گیری از احتکار و گرانفروشی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ انجام گرفته است.

وی افزود: نظارت بر اجرای دستورالعمل رصد و پایش ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به منظور جلوگیری از قاچاق و توزیع بی رویه، نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن در داروخانه‌های دامپزشکی و شرکت‌های تولید و پخش در استان توسط کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر اجرا می‌شود.

خلیل زاده خاطر نشان کرد: هدف از رصد و پایش دارو و واکسن‌های دامپزشکی توسط کارشناسان جلو گیری از احتکار و گرانفروشی و نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقرارت توزیع دارو و واکسن در استان است.

مدیرکل دامپزشکی اذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون در سطح استان تعداد ۱۸۲ داروخانه دامپزشکی و تعداد ۱۵ شرکت پخش دارو و واکسن های دامی فعالیت می‌کنند که عملکرد این مراکز به صورت مستمر مورد بایش و رصد قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: کارشناسان دارویی استان در بازدید‌های مشترک خود با تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شناسایی موارد غیربهداشتی اقلام را ضبط و معدوم سازی می‌کنند و همچنین با متخلفان از طریق مراجع قضایی بدون هیچگونه اغماض برخورد قانونی می‌شود.

وی از دامداران خواست، دارو‌های مورد نیاز خود را با نسخه دکتر دامپزشک و از داروخانه‌های دامپزشکی تهیه کنند و حتما پس از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضا درج شده بر روی اقلام دارویی توجه کنند.

دامداران می‌توانند هرگونه تخلف در این خصوص را با شماره ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.