برخی منابع خبری سوری از احتمال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به استان حمص و مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف متخاصم در آسمان این استان خبر دادند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، سامانه پدافند هوایی این کشور به مقابله با اهداف متخاصم در آسمان شهر «تدمر» واقع در حمص پرداختند.

براساس اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌های سوری احتمال وقوع حمله هوایی به استان «حمص» وجود دارد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره نیز به نقل از منابع سوری گزارش داده است که حمله هوایی به جنوب تدمر، از منطقه «التنف» واقع در نزدیکی مرز سوریه-عراق صورت گرفته است.

دیگر رسانه‌های عربی نیز به نقل از پایگاه‌های خبری سوری از احتمال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب تدمر خبر دادند.

دقایقی پس از این حمله، خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع آگاه در ارتش سوریه گزارش داد که در حدود ساعت ۲۳:۳۴ شامگاه سیزدهم اکتبر ۲۰۲۱، در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی از سوی منطقه التنف به سمت منطقه تدمر یک برج ارتباطی و برخی نقاط اطراف آن را هدف قرار گرفته شدند که در نهایت خسارات مادی را به این مناطق وارد کرده است.

طبق گزارش این رسانه سوری، در پی این حمله علاوه بر خسارات مادی، ۱ سرباز سوری کشته و ۳ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

کانال خبری صابرین‌نیوز نیز ساعاتی پیش از وقوع این حمله از انجام پرواز‌های جاسوسی و شناسایی هواپیما‌های اسرائیلی و آمریکایی بر فراز مکان استقرار گروه‌های مقاومت در نوار مرزی با سوریه خبر داده بود.

پیش از این و در شامگاه جمعه مورخ ۸ اکتبر (۱۶ مهرماه) ریانووستی به نقل از برخی منابع خبری از مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان حمص خبر داده بودند که در پی این حمله، مرکز روسی آشتی با انتشار بیانیه‌ای از رهگیری و سرنگونی ۸ موشک از ۱۲ موشک شلیک شده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز روز جمعه این رژیم به حریم هوایی سوریه خبر داد.

براین اساس و طبق اعلام نیرو‌های متخاصم در سوریه موسوم به «حمیمیم» که زیر نظر وزارت دفاع روسیه قرار دارد، پدافند هوایی سوریه توانسته است شمار زیادی از موشک‌های شلیک‌شده رژیم صهیونیستی به سوی فرودگاه «تی‌فور» در استان حمص را سرنگون کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
اگر جواب این رژیم سفاک داده نشود هر روز پر روتر میشود .
آخرین اخبار