منابع سوری اعلام کردند با کاهش دمای هوا وضعیت اردوگاه پناهجویان الهول بدتر از قبل شده است و مزدوران آمریکا از پناهجویان آن سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع سوریه اعلام کردند شبه نظامیان کرد موسوم به قسد با حمایت دائم نظامیان اشغالگر آمریکا هزاران نفر از مردم این کشور را که به اردوگاه‌های استان الحسکه رفته‌اند، محاصره کرده‌اند.

سانا افزود: با نزدیک شدن به فصل زمستان وضعیت این پناهجویان بدتر از پیش خواهد شد، این پناهجویان حتی از امکانات اولیه زندگی نیز محروم هستند و شاهدان عینی اردوگاه را به زندانی بزرگ تشبیه کردند. شبه نظامیان کرد نیز برای عملی کردن مقاصد واشنگتن از این پناهجویان سوءاستفاده می‌کنند.

اردوگاه الهول یکی از بزرگترین اردوگاه‌های پناهجویان است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده بیش از ۶۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند که از ملیت‌های سوری و عراقی و برخی از کشور‌های عربی و اروپایی هستند. جمعیت زیادی از آن‌ها را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

سوریه و روسیه بیش از یکبار از طریق نهاد‌های هماهنگ کننده خود اعلام کردند با بازگشت آوارگان سوری موافق هستند و حاضرند به وضعیت بد آن‌ها در مناطق تحت کنترل اشغالگران آمریکایی به ویژه در اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه پایان دهند. مقامات سوریه نیز افشا کردند در این اردوگاه‌ها تروریست‌های داعش با حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی به جنایات خود در داخل ادامه می‌دهند و آمریکا به آن‌ها تسلیحات، مهمات و بی سیم می‌رساند.

پیش از این هم رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه صراحتا اعلام کرده بود جو بایدن، همتای آمریکایی خود به تروریست‌های مستقر در سوریه سلاح  ارسال می‌کند و از آن‌ها به نفع منافع خود بهره می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار