روسیه اتهامات جدید انگلیس مبنی بر سرقت طرح واکسن آسترازنکا را رد کرد و این اتهامات را «بیهوده گویی علمی» خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، روسیه اتهامات جدیدی را که ادعا می‌کنند جاسوسان روسی طرح واکسن آسترازنکا را به سرقت برده و از آن برای ساخت واکسن اسپوتنیک وی استفاده کرده‌اند، قویا تکذیب کرد.

این هفته گزارشی در مطبوعات انگلیسی منتشر شد که ادعا می‌کرد سرویس‌های امنیتی انگلیس به وزرای این کشور گفته اند که مدارک محکمی در دست دارند که نشان می‌دهد روسیه طرح واکسن ساخت انگلیس را به سرقت برده و از آن برای ساخت واکسن اسپوتنیک وی استفاده کرده است.

کریل دمیتریف، رئیس صندوق ثروت ملی روسیه، امروز (چهارشنبه) در گفتگو با سی ان بی سی گفت: «هیچ مدرکی برا اثبات این ادعا‌ها وجود ندارد و ما درمورد این مسئله بسیار شفاف هستیم. این گزارش یک بیهوده گویی علمی کامل است، هیچ ارزشی ندارد و صراحتا می‌گویم که دروغ است».

دیمیتریف گفت: «برخی از شرکت‌های بزرگ داروسازی و سیاستمداران، روسیه را دوست ندارند و از موفقیت واکسن روسی اسپوتنیک وی می‌ترسند. ما به این حملات عادت کرده ایم.» او ادامه داد: «ما اخیراً سیگنال‌های بسیار مثبتی از سوی سازمان بهداشت جهانی دریافت کرده ایم. آن‌ها واقعاً از آنچه ما انجام می‌دهیم قدردانی می‌کنند. واکسن جدید اسپوتنیک لایت روسی می‌تواند برای سایر واکسن‌ها مانند آسترازنکا، مدرنا و برای بسیاری از واکسن‌های دیگر نقش تقویت کننده و مکمل را ایفا کند.»

این اولین بار نیست که روسیه متهم به سرقت و هک اطلاعات مربوط به واکسن کرونا می‌شود. مسکو بار‌ها این اتهامات را رد کرده و این گزارش اخیر مطبوعات انگلیسی را نیز «جعلی و دروغ آشکار» خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
خوب فرض محال درست هم باشه خودش یک توانایی هست که انگلیسی هم و بقیه هم کم دزدی نکردن ازدیگران فقط ما از مردم خود میدزدیم دیگه جواب بیگانه را نمیشه پیش خدا داد اینجا خدا چیزی گفت میگه کلیدش دست خودم بود
آخرین اخبار