روند صعودی آمار مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در روسیه به نزدیک ۹۰۰ نفر در روز رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه امروز (سه‌شنبه) با اعلام ۸۹۵ جانباخته کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، رکورد مرگ و میر کرونایی خود از ابتدای همه‌گیری این ویروس را شکست.

این خبرگزاری با بیان آنکه این رقم، بالاترین میزان ثبت شده از لحاظ جانباختگان کرونایی در روسیه از ابتدای شیوع ویروس کووید-۱۹ است، نوشت: «کاخ کرملین روند کند واکسیناسیون در روسیه را عامل این حجم از جانباختگان می‌داند.»

در حال حاضر، پس از آغاز موج سوم کرونا در تابستان امسال، شمار مبتلایان کرونایی در روسیه روندی افزایشی به خود گرفته است و مقامات این کشور در حال رایزنی برای وضع محدودیت‌های کرونایی هستند.

در ۲۴ ساعت گذشته مقامات بهداشت و درمان روسیه بیش از ۲۵ هزار مبتلای کرونایی را اعلام کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در کنفرانسی خبری در این باره گفت: «آمار خیلی بد است و این باعث نگرانیست و دلیل اصلی آن نیز سطح بسیار پایین واکسیناسیون است. ویروس هر لحظه شکل وخیم‌تری به خود می‌گیرد و افرادی که واکسن خود را دریافت نکردند به شکل بدی بیمار می‌شوند.»

در حال حاضر روسیه ۴۲.۲ میلیون واکسن کرونا تزریق کرده است و باید ۳۵.۹ میلیون دوز دیگر نیز تزریق کند تا به یک درجه اطمینان در این زمینه برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار