روسیه با ثبت مرگ ۸۵۲ نفر دیگر ظرف یک روز، بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را از زمان آغاز همه گیری به ثبت رساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، روسیه روز سه شنبه از ثبت مرگ ۸۵۲ نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعت خبر داد که با این حساب، این کشور بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را از زمان آغاز این همه گیری به ثبت رسانده است.

اتاق عملیات ویژه مقابله با ویروس کرونا در روسیه روز سه شنبه با اعلام این خبر گزارش داد توانسته است ابتلای ۲۱ هزار و ۵۵۰ نفر دیگر را ظرف ۲۴ ساعت گذشته رصد کند. این در حالی است که روز گذشته آن نیز ابتلای ۲۲ هزار و ۲۳۶ نفر دیگر رصد شده بودند.

طبق اعلام آر تی، بیشترین موارد ابتلای روزانه به مسکو، پایتخت روسیه بر می‌گردد که در آن ۲ هزار و ۵۴۱ مورد شناسایی شده است. همچنین سن پترزبورگ با ثبت ۱۵۳۰ مبتلای جدید، دومین شهر بزرگ این کشور با دارا بودن موارد بالای کرونا شد.

گفتنی است روسیه از زمان آغاز همه گیری کرونا، ابتلای ۷ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۷۰۸ نفر را به شکل قطعی به کرونا ثبت کرده است که از این تعداد، ۲۰۵ هزار و ۵۳۱ نفر جان باخته، و شش میلیون ۵۳۵ هزار و ۴۸۵ نفر نیز از این بیماری بهبود یافته اند.

تا کنون بیش از ۲۳۳ میلیون و ۴۱۶ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۴ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند. آمریکا با ثبت بیش از ۴۴ میلیون موارد ابتلا و نیز مرگ بیش از ۷۱۰ هزار نفر، زتبه نخست موارد ابتلا را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار