روسای جمهور روسیه و ترکیه روز چهارشنبه در ملاقاتی حضوری درباره تحولات اخیر افغانستان، سوریه و لیبی گفتگو خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترک او روز چهارشنبه، ۲۹ سپتامبر در سوچی دیدار و پیرامون توسعه روابط دو جانبه و تحولات اخیر منطقه گفتگو خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: «در ۲۹ سپتامبر، مذاکراتی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه انجام خواهد شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دو رئیس جمهور جنبه‌های مختلف مشارکت در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری را مورد بحث قرار خواهند داد.»

سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه همچنین خاطر نشان کرد که این دو نفر درباره مسائل مهم بین المللی از جمله تحولات اخیر افغانستان، سوریه و لیبی به طور جدی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر به رسانه‌ها اعلام کرده بود که در سفر اردوغان ممکن است به یک برنامه بسیار وسیع  از روابط دو جانبه گرفته تا سوریه و دیگر درگیری‌های منطقه‌ای پرداخته شود.

اردوغان در ماه آگوست گفت که در سفر آینده خود به روسیه امیدوار است در مورد جزئیات خرید محموله دوم سامانه‌های دفاع هوایی اس -۴۰۰ بحث کند.

این دو رئیس جمهور در مارس ۲۰۲۰ آخرین بار به صورت حضوری هنگام سفر اردوغان به روسیه، در کرملین ملاقات کردند. پس از آن به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا، مذاکرات این دو از طریق تلفنی یا ویدیویی در دو قالب دو جانبه و چند جانبه انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار