مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری بانوان در استان ۸/۲ درصد است که برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته تک رقمی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیده طاهره طهماسبی مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در جلسه شورای اداری تایباد گفت: برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته، نرخ بیکاری بانوان در استان تک رقمی شد که هم اکنون نرخ آن ۸/۲ درصد است.

او افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، تعداد ۱۷ نمایشگاه در فضای مجازی برای تولیدات زنان برگزار شده تا بتوانند محصولات خود را در داخل و خارج از استان به فروش برسانند.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ارائه تسهیلات به بانوان ۸۳۰ درصد افزایش داشته که در حوزه مشاغل خرد، خانگی و روستایی پرداخت شده است.

طهماسبی در خصوص انتصاب بانوان در سمت‌های اداری بیان کرد: امسال انتصاب زنان در استانداری و فرمانداری‌ها ۳۰۰ درصد، در شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۳۰ درصد و در ادارات ۲۵ درصد رشد داشته است.

او تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های زنان وجود فضا‌های تفریحی و ورزشی بوده است که در سطح استان خراسان رضوی تعداد ۳۵ پارک بانوان ایجاد و تجهیز شد.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: از ائمه جمعه خواهشمند است که در خطبه‌های نماز جمعه نقش هدایتگری داشته باشند به مردم در خصوص کودک همسری و ازدواج‌های نامتعارف هشدار بدهند.

طهماسبی با بیان اینکه با استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی در هفت محور از خانواده‌ها حمایت خواهد شد؛ اظهار کرد: اشتغال، تسهیل ازدواج، تحکیم بنیان خانواده، سلامت و جمعیت، ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی و حمایت از کودکان و پرورش آنها، از وظایف دفتر زنان و خانواده هستند.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.