به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه بالاترین افتخار پلیس خدمتگزاری به مردم است، گفت: امنیت، آسایش و آرامش، هدیه پلیس به مردم است و تمام سعی و تلاش ما بر ایجاد و تامین امنیت در کشور است.
او با اشاره به آغاز هفته ناجا با شعار" پلیس هوشمند- امنیت پایدار"، گفت: پلیس امروز به عنوان خادمان بی منت در میان مردم وجامعه شناخته شده است و اوج این خدمت رسانی را در هفته ناجا جاری و ساری میکند.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه امنیت امروز با مشارکت مردم تأمین میشود، گفت: شهروندان در جامعه به عنوان سرمایههای اجتماعی پلیس هستند، زمانی که پلیس برنامهها و مراسمات را با مشارکت مردم اجرا کند بی شک این امر موجب اعتماد سازی مردم نسبت به پلیس خواهد شد.
او با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها در تامین امنیت شهروندان در دورترین نقاط استان، افزود:پلیس میتواند با همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه در جهت ارائه عملکرد مقتدرانه و ایجاد نظم و آرامش اجتماعی، گامهای بلندی بردارد.
سردار میرزایی با تاکید بر اینکه هوشمند سازی پلیس یکی از اولویتهای جدی ناجا است، گفت: نیروی انتظامی در دو بخش هوشمند سازی درون سازمانی و برون سازمانی به جهت تسهیل در امورات مردم و نتیجه گیری آسانتر برای ایجاد امنیت پایدار اقدام کرده است.
او افزود: از آنجا که حفظ و توسعه امنیت در جامعه نیازمند انسجام فعالیتهای پلیس است همواره به دنبال تحقق پلیسی منسجم و کارآمد هستیم که در همین راستا و به منظور ایجاد و ارتقاء امنیت تلاشهای مفید و موثری انجام شده است.
سردار میرزایی گفت: یکی از مهمترین و محوریترین وظایف پلیس تامین نظم و امنیت است و قرار است این پلیس در دنیای پیشرفته و پیچیده امروزی با مجرمانی سرو کار داشته باشد که شیوههای خود را به روز کرده اند.
او افزود: این نیاز است تا پلیس نیز به روز شده و با ابزار و امکانات امروزی به میدان مبارزه با مجرمان بیایند به همین دلیل است که هوشمند سازی پلیسهای تخصصی یکی از اولویتها و برنامههای مهم پلیس در این دوران است.
سردار میرزایی فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه مهمترین اولویت پلیس، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است، گفت: ۱۲ هزار پرونده از ابتدای امسال به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتریهای استان و مرکز مشاوره آرامش این فرماندهی ارجاع شد که بیش از ۷۵ درصد از پروندهها منجر به مصالحه و از چرخه قضائی خارج شد.
او افزود: دانش تخصصی نیروی انسانی یکی از ابزارهای مهم پیشرفت هر سازمانی است و در این راستا نیروی انتظامی به منظور کاهش بار قضائی پروندهها، توسعه جامعه محوری، افزایش تعامل مردم با پلیس، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتریها را دایر کردیم که بخشی از پروندههای تشکیل شده در مراکز مشاوره و مددکاری به صورت خود معرف بوده که نشانگر اعتماد مردم به پلیس است.
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به ۱۲ میلیون و ۲۸۷ هزار تماس واصله به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در شش ماهه اول امسال، گفت: این تعداد تماس با ۱۱۰ نشانگر اعتماد مردم به پلیس است.
او در خصوص میزان تماسهای برقرار شده با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در شش ماهه امسال، گفت: بیش از ۱۲ میلیون و ۲۸۷ هزار تماس در این مدت با این سامانه برقرار شده که از این ۴۹۷ هزار و ۳۸۹ مورد آن منجر به حضور ماموران در صحنه و انجام عملیات پلیسی توسط واحدهای گشت ۱۱۰ شده است و ۴۴۵ هزار و ۱۹۷ مورد از این تماسها راهنمایی و ارشاد و ۱۸۳ هزار مورد نیز غیر قابل رسیدگی بودند.
سردار میرزایی علاوه بر این به صورت روزانه با کسانی که به سامانه ۱۱۰ زنگ زدند، تماس گرفته و میزان رضایت آنان از نحوه ارائه خدمات اپراتور و همچنین عملکرد ماموران در زمان حضور در صحنه نظر سنجی میشود که ارزیابیهای صورت گرفته در شش ماهه امسال از رضایتمندی ۹۳ درصدی تماس گیرندگان با سامانه ۱۱۰ حکایت دارد.
او سرمایه اجتماعی را اساس و پایه اقتدار پلیس خواند و افزود: مردم پیکره اصلی جامعه هستند و هیچ امری بدون حضور آنها در جامعه شکل نخواهد گرفت و نیروی انتظامی همواره درصدد است در راستای حفظ سرمایههای مادی و معنوی خود از وجود مردم درحفظ و برقراری امنیت بهرهمند شود.
انتهای پیام/س