قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان گفت: تدوین سند قرآنی به پایان رسیده و در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی مصوب و ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سعیدی قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان با بیان اینکه سند راهبردی قرآن، چشم‌انداز ۵ ساله قرآنی استان است، بیان کرد: نماینده، ولی فقیه در استان سال گذشته دستور تدوین سند چشم‌انداز از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ هجری شمسی را به دبیرخانه شورای قرآن ابلاغ کرد تا ملاک عمل ارگان‌ها، ادارات، مجموعه‌های مردمی و خودجوش باشد.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان با اشاره به حمایت‌های نماینده، ولی فقیه در استان از تدوین سند قرآنی ادامه داد: از آنجا که این سند باید امسال به اجرا در‌می‌آمد، اما با توجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ایجاد شده اجرایی شدن آن امکان پذیر نشد و در نهایت با تدابیر صورت گرفته طی ۴ ماه پایانی سال مفاد سند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به برگزاری ۳۵ جلسه تخصصی با ادارات و ارگان‌ها به منظور تنظیم این سند، گفت: در این جلسات با نظرسنجی به دست آمده و موافقت اعضا و با نامه‌نگاری از تدوین سند را حمایت کردند.

سعیدی با اشاره به تأمین مالی اجرای این سند ابراز داشت: از آنجا که بودجه اختصاصی برای اجرایی شدن این سند در نظر گرفته نشده، اما دستگاه‌های مربوطه و متولی در حوزه قرآن قول مساعدت‌هایی را در این زمینه داده‌اند البته هنوز این مساعدت‌ها که به صورت مالی و یا استفاده از منابع برخی ادارات و دستگاه‌ها بوده محقق نشده است.

او با بیان اینکه سند راهبردی قرآن در سه بخش تدوین شده است، افزود: این بخش‌ها شامل آموزش‌های عمومی با ۱۴ طرح، فعالیت‌های حوزه تبلیغ و ترویج با ۲۴ طرح و حوزه پژوهش و آموزش‌های عالی که ۵ طرح برای آن تعریف شده است، انتهای سند کمیته نظارت و ارزیابی فعالیت‌های سه‌گانه تشکیل خواهد شد.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان با بیان اینکه هر کدام از این بخش‌ها دبیرخانه‌ای مجزا دارد یادآور شد: اداره آموزش و پرورش به عنوان دبیر آموزش‌های عمومی، اداره ارشاد به عنوان دبیر حوزه تبلیغ و ترویج و دانشگاه بوعلی نیز به عنوان دبیر پژوهش و آموزش عالی انتخاب شده است، هر کدام از این دبیرخانه‌ها از کارگروه‌هایی ۹ نفره تشکیل و آیین‌نامه آن‌ها نیز نوشته شده، دبیرخانه‌ها پس از تصویب سند ملزم به تشکیل جلسات هستند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.