رئیس اداره قرآن و نماز اداره کل آموزش وپرورش استان همدان از راهیابی ۶۷ دانش‌آموز همدانی به سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس تجری، رئیس اداره قرآن و نماز اداره کل آموزش وپرورش استان همدان گفت: در سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی در سطح آموزشگاهی ۵۰ هزار دانش‌آموز شرکت کرده بودند که از این تعداد ۲۰ هزار دانش‌آموز به مرحله مسابقات منطقه‌ای راه یافتند و پس از آن نیز هزار نفر در سطح استانی به رقابت پرداختند که از این تعداد ۳۳۷ نفر حائز رتبه برتر اول تا سوم شده و ۶۷ نفر به مسابقات سراسری راه یافتند.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵ نفر از دانش آموزان استان همدان در مسابقات سراسری قرآن حائز رتبه شدند، افزود: این مسابقات سراسری امسال نیز در مردادماه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن و نماز اداره کل آموزش وپرورش استان همدان عنوان کرد: سی ونهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، مداحی، اذان، احکام، انشای نماز، تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

تجری ادامه داد: این مسابقات به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد برگزار شده و دانش آموزان فایل‌های صوتی خود را در قالب این شبکه به آموزش‌وپرورش ارسال خواهند کرد.

او گفت: این اداره کل در خرداد و تیر اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان خواهد کرد تا آمادگی لازم را برای حضور در مسابقات سراسری کسب کنند، امیدواریم در سال جدید نیز همچون سال‌های گذشته شاهد درخشش دانش آموزان همدانی در مسابقات سراسری قرآن و عترت باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.