در جلسه امروز ستاد توسعه فعالیت‌های قرآنی قم از متولیان محافل قرآن روستای فردو قدردانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سید موسی حسینی کاشانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه ستاد توسعه فعالیت‌های قرآنی قم با اشاره به این که انتخاب روستا‌های برگزیده قرآنی از میان هزار و ۹۸ روستا صورت گرفته است، گفت: روستای فردو براساس شاخص‌های آموزش و پژوهش قرآنی، حفظ و قرائت، تبلیغ و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین هفت روستای برتر قرآنی کشور قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


رئیس کمیته اجرایی شورای فرهنگ قرآنی استان قم از راه اندازی ۴۰ محفل برای خواهران و برادران فعال قرآنی خبر داد و گفت: این دوره پس از شناسایی و معرفی اساتید داوطلب از آبان ماه در مساجد منتخب استان آغاز می‌شود.

او  همچنین از اجرای طرح استعدادیابی قرآنی در  رشته‌های قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم خبر داد و گفت: این طرح از آبان ماه با همکاری نهاد‌های فرهنگی و قرآنی استان قم برای پسران و دختران ۶ تا ۱۶ سال اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام وفایی نکو، مدیر موسسه قرآن و عترت ندای رحمت فردو هم در این جلسه با اشاره به قدمت فعالیت‌های قرآنی در روستای فردو گفت: ۷۰۰ قاری و حافظ قرآن از گذشته در این روستا فعال بودند که این امر نشان دهنده توجه اهالی روستای فردوی قم به مفاهیم و مسائل قرآنی است.

آیت الله سعیدی، رئیس ستاد توسعه فعالیت‌های قرآنی استان قم هم مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی را ضروری خواند و گفت: برای این کار لازم است قرآن در جان و زندگی مردم جاری باشد و فعالیت قرآنی در همه جا رشد و توسعه یابد.

او مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی را نیازمند تدوین برنامه‌ای روشن و مشخص دانست و افزود: در نخستین گام ترویج تلاوت خانگی قرآن می‌تواند در این زمینه بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار