حزب اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد نتایج انتخابات پارلمانی را نخواهد پذیرفت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرات نیوز، حزب اسلامی عراق امروز سه شنبه ضمن رد نتایج انتخابات، اعلام کرد نتایج انتخابات را قبول ندارد و آن را جعلی می‌داند.

این حزب در بیانیه‌ای آورده است که نامزد‌های این حزب به واسطه تلاش‌های مشترک گروه‌های مختلف در داخل و خارج که نمی‌خواهند پروژه‌های ملی و اسلامی این حزب در عرصه عراق حضور داشته باشد، کنار گذاشته شدند.

این  بیانیه پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق منتشر شده است.

نتایج اولیه اعلام شده از سوی کمیسیون عالی انتخابات در عراق نشان می‌دهد که فراکسیون جریان صدر در ابتدای لیست قرار گرفته و ۷۳ کرسی را کسب کرده است. فراکسیون تقدم به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس مجلس سابق با ۳۸ کرسی و ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی، نخست وزیر اسبق با ۳۷ کرسی به ترتیب دوم و سوم شده اند. حزب دمکرات با ۳۲ کرسی نیز اکثریت کرسی‌های منطقه کردستان عراق را به خود اختصاص داده است.

رشید العزاوی (رئیس حزب اسلامی عراق) از پیروزی در انتخابات پارلمانی ناکام ماند.حزب اسلامی عراق که مورد اقبال مردمی قرار نگرفته، هیچ دلیلی برای اثبات تخلف و یا تقلب در انتخابات ذکر نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
ندیده شهادت دادن خیانت است ولی اعلام سریع نتایج انتخابات باتوجه به اینکه گفته شده شمارس آرا ۸ الی ۱۰ روز طول می کشد به نظر برخی ها مشکوک است
آخرین اخبار