رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از عملیاتی‌شدن طرح پویش، سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به آغاز فرایند اجرای طرح پویش از ترم نخست سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به‌عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، این دانشگاه با بهره‌گیری از طرح پویش امکان اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکترا فراهم کرده است.

او افزود: در طرح پویش دانشجویان همزمان با تحصیل به مدت چند ساعت در هفته در یکی از شرکت‌ها یا مراکز تولیدی، صنعتی متقاضی مشغول به کار می‌شوند تا مهارت لازم برای فن مورد نظر را کسب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح تجربه مفید در محیط کاری را کسب کرده و با آمادگی کامل وارد بازار کار می‌شوند، امکان شرایط استخدام در شرکت و استفاده از طرح سرباز مهارت برای دانشجویان طرح پویش وجود دارد.

این مسئول افزود: محل کارآموزی می‌تواند به انتخاب دانشجو یا به پیشنهاد دانشگاه باشد و دانشجویان در هر ترمی که مایل باشند، می‌توانند این واحد را اخذ کنند؛ واحد یادشده اختیاری است و هیچ شهریه‌ای بابت آن دریافت نمی‌شود. واحد کارآموزی طرح پویش مشمول سقف دروس ترمی نبوده و نمره آن در معدل بی‌تأثیر خواهد بود.

قائمی گفت: برای بهره‌مندی از طرح پویش لازم است دانشجو واحد یاد شده را اخذ کرده و با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه مستقر دانشگاه برای انتخاب محل کارآموزی و دریافت معرفی‌نامه اقدام کند، ارزیابی این واحد درسی نیز منوط به تأیید سرپرست کارآموزی و استاد مربوطه است و در زمان فارغ‌التحصیلی گواهی شرکت در این دوره به دانشجو اعطا می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.