دفتر استانداردسازی در این دانشگاه با هدف گسترش فعالیت‌های علمی و آزمایشگاهی مبتنی بر استاندارد‌های روز ملی و جهانی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منصور اسماعیل‌پور ،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و اداره کل استاندارد استان همدان و گشایش دفتر استانداردسازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: ایجاد ارتباط معنادار و علمی میان دانشگاه و صنعت و آموزش استادان و دانشجویان از اهداف این تفاهم‌نامه است.

او بیان کرد: دفتر استانداردسازی در این دانشگاه با هدف گسترش فعالیت‌های علمی و آزمایشگاهی مبتنی بر استاندارد‌های روزآمد ملی و جهانی گشایش یافته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان افزود: یکی از وظایف دانشگاه ایجاد ارتباط دوسویه با صنعت و جامعه است وبه همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت‌های مختلف آموزشی و پژوهشی اعم از استادان خبره، دانشجویان توانمند، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی وسیع و منحصر به فرد قصد دارد با ارائه خدمات متنوع به بخش‌های مختلف صنعت و جامعه، در راستای رفع نیاز‌های مردم گام بردارد.

اسماعیل‌پور ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به ضرورت ارتباط دانشگاه و ارگان‌های تصمیم‌گیر در این حوزه، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و اداره کل استاندارد استان همدان منعقد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به فعالیت‌های گوناگون علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ابراز کرد: این فعالیت‌ها و خدمات مختلفی که از سوی دانشگاه به بخش‌های مختلف جامعه و صنعت ارائه می‌شود، نیازمند بهره‌مندی از استاندارد‌های لازم است که در تفاهم‌نامه میان دانشگاه و اداره کل استاندارد مندرج است.

اسماعیل‌پور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان و صنایع تبدیلی موجود در غرب کشور تأکید کرد: آزمایشگاه غذا و دارو، آزمایشگاه کشش میلگرد و آزمایشگاه محیط‌زیست ازجمله مواردی است که در صورت کسب استاندارد‌های لازم قابلیت ارتقا به عنوان آزمایشگاه‌های معتمد همکار اداره کل استاندارد را داراست.

منبع آنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.