رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: با وجود اینکه واکسیناسیون افراد ۶۰سال به بالا در روستا‌ها مهم است اما بسیاری از این افراد برای واکسن مراجعه نکردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان, دکتر محسن ترکاشوند رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر همکاری مردم در تکمیل واکسیناسیون برای قطع انتقال بیماری کرونا را ضروری دانست و گفت: واکسیناسیون افراد ۶۰سال به بالا در روستا‌ها مهم است و متاسفانه بسیاری از این افراد برای واکسن مراجعه نکردند.

او  ضمن قدردانی از سپاه پاسداران برای همکاری با حوزه سلامت گفت: خوشبختانه ورود حجم مناسبی از واکسن به کشور، سرعت واکسیناسیون را به عنوان تنها راه مقابله با بیماری کرونا، بهبود بخشیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای سرعت بخشی به روند واکسیناسیون گروه‌های هدف را ضروری دانست و گفت: ۱۱۵ هزار دُز واکسن در شهرستان ملایر تزریق شده است که از این تعداد، ۳۵ هزار نفر هر دو دُز و ۸۰ هزار نفر دُز اول را دریافت کردند.
 
ترکاشوند افزود: شهرستان ملایر از نظر تعداد افراد واکسینه شده در استان همدان رتبه نخست را دارد البته افزایش سرعت واکسیناسیون طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حائز اهمیت است.

او  با بیان اینکه ۷۰ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در موج آبان ماه سال گذشته مربوط به افراد بالای ۶۰ سال بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به واکسیناسیون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال در شهرستان ملایر، خوشبختانه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا از ۷۰ درصد در موج آبان ماه به ۲۸ درصد در این موج رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با تأکید بر اینکه مطابق آمار، واکسیناسیون مرگ و میر گروه‌های هدف را در موج پنجم به طور چشمگیری کاهش داده است، اضافه کرد: متأسفانه در این موج مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا به رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال یعنی گروه‌های هدفی که واکسیناسیون آنان به طور کامل انجام نشده، رسیده است.

ترکاشوند بیان کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا در جهان و بُروز جهش‌های جدید آن، امیدواریم با تسریع در روند واکسیناسیون، در صورت ورود به موج‌های بعدی ارتفاع قله مرگ و میر‌ها را کاهش دهیم.

او یادآور شد: همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در راه اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی و همکاری نیرو‌های سپاه پاسداران و بسیج در بحث نوبت دهی و برقراری نظم در مراکز واکسیناسیون سبب تسریع در روند تزریق واکسن در شهرستان ملایر شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.