سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار با بیان اینکه این دانشگاه در پذیرش دانشجویان کشورهای همسایه هیچ محدودیتی ندارد گفت:طی روزهای اخیر ۸۴ دانشجوی غیرایرانی از کشورهای همسایه در دانشگاه بین‌المللی چابهار پذیرش شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ناصر آبروِش سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار  در آیین خوشامدگویی به دانشجویان غیرایرانی که در محل دانشگاه بین‌المللی چابهار برگزار شد ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در مسجد کابل افغانستان و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان این حادثه، اظهار داشت: در بحث دانشجویان جدیدالورود ۸۴ مورد پذیرش داریم که تا کنون ثبتنام ۷۲ نفر قطعی شده است.

وی افزود: تا امروز مراحل اخذ ویزای ۱۲ نفر از این دانشجویان که بیشتر از ولایت‌های مختلف افغانستان و پاکستان هستند انجام شده و روند صدور ویزای بقیه دانشجویان نیز در حال انجام است.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۲۲ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است گفت: مجموعه آموزشی بین‌المللی چابهار در حوزه سواحل مکُران استان سیستان و بلوچستان همچنین دارای مرکز رشد و پارک علم و فناوری است و همه دانشجویان می‌توانند از ظرفیت‌های کم‌نظیر این دانشگاه برای افزایش بنیه علمی خود بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: دانشجویان تازه‌وارد علاوه بر تخفیف ۳۰ درصدی شهریه می‌توانند از ظرفیت کتابخانه و سایر واحدهای علمی استفاده کنند و بر معلومات خود بیفزایند.

آبروش با اشاره به ظرفیت‌های منحصربفرد چابهار در حوزه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری عنوان کرد: برای بازدید دانشجویان از واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا با نگاهی متفاوت بتوانند در ساختن آینده کشور خود مفید باشند.

وی با بیان اینکه تقویت روابط علمی و آموزشی با کشورهای همسایه همواره مورد تاکید ما بوده است گفت: در همین راستا از دانشجویان مستعد و نخبه به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار میانگین سن دانشجویان جدیدالورود را ۲۰ تا ۳۰ سال عنوان کرد و اظهار داشت: براساس دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های دانشگاه، چهار مدل پذیرش دانشجو همچون بورسیه کامل، بورسیه آموزشی، تخفیف ۵۰ درصدی و شهریه‌پرداز را به دانشجویان ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار