امام جمعه موقت زاهدان گفت: امنیت پایدار عزتی است که خداوند در سایه اسلام و اقتدار نیرو‌های مسلح به مردم ما عنایت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، الاسلام سید خلیل حسینی امام جمعه موقت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان دانشگاه‌های نظامی و پذیرفته شدگان سال تحصیلی جدید اظهارداشت: امنیت می‌تواند واقعی و حقیقی و یا عاریه‌ای باشد بسیاری از کشور‌ها ممکن است به ظاهر قدرتی داشته باشند و از ساز و برگ جنگی مجهزی برخوردار باشند، اما امنیتی که دارند وابسته به بیگانگان و عاریه‌ای است.

وی بیان کرد: هر ملتی که بخواهد امنیت را در سایه بیگانگان بدست آورد آن امنیت عاریتی و شکننده است برای مثال امنیت در افغانستان که آمریکا ۲۰ سال با همه ساز و برگ نظامی خود آمد تا به خیال خود امنیت پایدار در این کشور ایجاد کند و دولت افغانستان نیز در این سال‌ها تمام و کمال به آن‌ها تکیه کرد، اما بعد سال‌ها با همه اقدامات تروریستی که انجام داد در نهایت مجبور شدند با آن رسوایی فرار کنند.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: در دوره جنگ تحمیلی کشور‌های حاشیه خلیج فارس امنیت را از بقیه عاریه می‌گرفتند این نهایت ذلت یک کشور است که بگوید پرچم من نمی‌تواند برایم امنیت بیاورد و کشور دیگری از آن سوی دنیا امنیت را تامین کند.

وی به اول ربیع الاول مصادف با هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه و خوابیدن حضرت علی (ع) به جای ایشان در بستر اشاره کرد و افزود: کسانی هستند که از جان خود می‌گذرند و در مقابل رضای خداوند بلند مرتبه را دریافت می‌کنند و خداوند بر این بندگان بسیار مهربان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار