کوثری گفت: وحدت به عنوان یک امر مهم برای دولت و حاکمیت خط قرمز است و از همه‌ی طیف‌ها بویژه معتمدان و سران طوایف انتظار می‌رود در حفظ آن بکوشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست با سران طوایف، معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان گفت: ما در  استان همواره در کنار هم بوده‌ایم و این کنار هم بودن‌ها باعث ایجاد یک فرهنگ خاص و بی‌نظیری در منطقه شده است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان اقوام و مذاهب مختلف حتی در مقاطعی ادیان مختلف نیز داشته‌ایم که مردم این خطه همیشه در طول تاریخ در کنار هم زیسته و خواهند زیست.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم استان به لحاظ فرهنگی تفاوت‌ها و تمایز‌های زیادی داشته‌اند، اما آنان همواره در کنار هم بوده‌اند و این نشان از شرایط فرهنگی موجود در این منطقه دارد.

وی ادامه داد: ما در سیستان و بلوچستان نشان دادیم این کنار هم بودن‌ها باعث ایجاد یک وحدت شده و این فرهنگ کنار هم بودن هیچ‌گاه قابل گسست نیست و نخواهد بود.

کوثری تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی به صورت خاص و تاریخی همدلی بین مردم مورد توجه بوده که این یک نقطه قوت برای ما محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما دشمنانی داریم که برای این وحدت دندان تیز کرده‌اند، اما نقطه مشترک ما منافع مردم بوده که این از چشم آنان دور نمانده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر خدای نکرده به مقوله وحدت آسیبی برسد این آسیب فقط آسیب اجتماعی و اقتصادی صرف نیست بلکه یک آسیب همه‌جانبه بوده که همه ابعاد توسعه را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی افزود: استفاده از نخبگان و جوانان بومی در سیستان وبلوچستان خود باعث تقویت وحدت می‌شود لذا تاکید مقام عالی استان این بوده که از این ظرفیت‌ها استفاده و کسی احساس نکند با دولت و حاکیت بیگانه است.

کوثری خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر استفاده از نیرو‌های بومی افزایش داشته است که خوب بوده، اما با نقطه مطلوب فاصله داریم که باید در این زمینه تلاش زیادی کنیم.

وی ادامه داد: ما در معاونت سیاسی اجتماعی یک وظیفه اساسی یعنی تقویت وحدت داریم و یکی از کار‌های ما تعامل با اقوام، روحانیت، معتمدان و گروه‌های اجتماعی است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: استاندار در ابتدای حضور خود در این استان تاکید کرد که تمامی اقدامات باید بر محور تقویت همدلی و وحدت در استان باشد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر هدف گذاری رسانه‌های بیگانه متمرکز بر وحدت و برادری سیستان و بلوچستان خلاصه شده و این همدلی در استان همواره دشمنی دشمنان را برانگیخته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار