طباطبایی گفت: یک میلیون و ۲۵۰ دُز واکسن کرونا تاکنون در سراسر سیستان و بلوچستان تزریق شده و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر سید مهدی طباطبایی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر اساس آخرین ارزیابی‌ها واکسن کرونا تاکنون به ۴۵ درصد جامعه هدف ۱۸ به بالا و ۲۰ درصد جامعه ۱۲ تا ۱۸ سال سیستان و بلوچستان تزریق شده است.

وی با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا افزود:مردم نباید به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات ضد واکسیناسیون قرار گیرند، مطالب نادرستی که در فضای مجازی در مورد واکسن کرونا مطرح می‌شود کاملا بی پایه و اساس و بدون استنادات علمی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از مردم تقاضا دارم هرچه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند و افراد واکسینه شده نیز همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا گرفتار موج جدید کرونا نشویم.

وی افزایش بیماریابی و تشدید طرح خانه و محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی، شروع واکسیناسیون در استان و کاهش گروه‌های سنی دریافت کننده واکسن در کنار افزایش محسوس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم را از علل اصلی کاهش مبتلایان و فوتی کرونا در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

طباطبایی با هشدار در زمینه احتمال وقوع موج بعدی همه گیری در سیستان و بلوچستان گفت: بررسی‌های میدانی نشان دهنده کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و از جمله استفاده از ماسک در اماکن عمومی است و این در حالیست که همه مردم و حتی کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند هم باید تا اطلاع بعدی رعایت این شیوه نامه‌ها را جدی گیرند، زیرا بر اساس شواهد اپیدمیولوژیک وقوع موج جدید همه گیری در ماه‌های آبان و آذر دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار