رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه بهترین واکسن اولین واکسن در دسترس است، گفت: تمامی واکسن‌هایی که در ایران وجود دارد استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های ناظر ملی را برخوردار هستند.

سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار کرد: انجام واکسیناسیون مورد اجماع قاطبه کارشناسان حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: واکسیناسیون عامل بازدارنده از مرگ و میر هزاران نفر در سطح جهان است.

وی افزود: تمامی واکسن‌هایی که در ایران وجود دارد استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های ناظر ملی را برخوردار هستند.

این مسؤول ادامه داد: واکسن‌های موجود در کشور در برابر بیماری شدید ناشی از کرونا تأثیر گذار هستند، بهترین واکسن برای ما، واکسنی است که سریعتر به دست ما برسد.

وی افزود: نزدیک به ۶۰ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است و عوارض آنچانی مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسن برکت تولید محققان ایرانی و بر اساس ویروس ضعیف شده تولید شده است که درصد ایمنی زایی بالایی را نیز برخوردار است.

وی با بیان کرد: در حال حاضر ۱۷۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بر اساس نتایج آزمایشگاهی از این تعداد ۶۳ بیمار مبتلا به کرونا خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون متاسفانه ۲۵۴۱ نفر به علت ابتلا به کرونا در استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده اند که برای جلوگیری از افزایش بیشتر این آمار، فعلا موثرترین راه جلوگیری از مرگ ومیر بیماران کرونا، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و مهم‌تر از همه واکسیناسیون گروه‌های اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید دوباره بر واکسیناسیون کرونا گفت: مراکز واکسیناسیون در زاهدان و دیگر شهرستان‌های استان به صورت فعال، آماده‌ی تزریق واکسن به افراد بالای ۱۲ سال هستند.

وی ادامه داد: از تمامی هم استانی‌های عزیز که تاکنون نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده اند درخواست دارم جهت حفظ سلامتی خود و دیگر هموطنان برای دریافت واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.