مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: ورود مددجویان پشت نوبتی به چرخه حمایتی از طریق توانمندسازی و پالایش خانواده‌های نیازمند اندیکایی در دستور کار است.

جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اعتبار ویژه جهت کمک و تأمین نیاز‌های اساسی، بسته‌های معیشتی و وسایل گرمایشی آسیب‌دیدگان از زلزله شمال استان به ویژه شهرستان اندیکا و بخش چلو و روستا‌های تابعه اختصاص یافته است.

او افزود:پس از این حادثه مددکاران و کارشناسان کمیته امداد برای کاهش مشکلات روحی و اضطراب ناشی از این واقعه در منطقه حضور پیداکردند و همچنین اقدامات لازم جهت تامین بسته‌های معیشتی انجام گرفت، ضمن اینکه برای تهیه اقلام غذایی و بسته‌های معیشتی به ارزش ۵ میلیارد ریال در مناطق زلزله زده و مساعدت نقدی، اعتبار اختصاص داده است و بین مردم توزیع خواهد شد.

شیبه با اشاره به اینکه اولویت کمیته امداد حمایت از اقشار آسیب پذیر است، اظهار داشت: در موضوع زلزله شهرستان اندیکا امدادرسانی کمیته امداد با اولویت مددجویان این نهاد است، البته خانواده‌های تحت حمایت که در زلزله اخیر آسیب دیده‌اند در موارد مختلف امداد رسانی می‌شوند.

این مقام مسئول یکی دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) را مرمت مسکن نیازمندان و محرومان عنوان و تصریح کرد: بازدید منازل آسیب دیده برای بررسی ارزیابی جهت تامین اعتبار بازسازی و ترمیم منازل مددجویان با مشارکت سایر دستگاه‌ها صورت گرفت و با توجه به در پیش بودن فصل سرما، وسایل گرمایشی از جمله؛ بخاری پتو، موکت، فرش و... بین مددجویان و نیازمندان منطقه توزیع خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به اینکه سیاست راهبردی کمیته امداد، مردمی کردن خدمات این نهاد با استفاده از ظرفیت‌های خیران است، بیان داشت: در عرصه‌های اقتصادی نیاز‌های جامعه تحت حمایت بسیار گسترده و برآورده کردن آن تنها با مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی قابل انجام است و کمیته امداد با هم توان و قوا، در کنار مدیران استانی و شهرستانی برای کمک به مددجویان و آسیب‌دیدگان خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار