رمضانی گفت: جشنواره فرهنگی هنری فردا در گذشته در ۸رشته برگزار می‌شد، اما اکنون در ۸۰رشته برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون تبیین ابعاد مختلف ویژه برنامه‌های «چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا» با بیان این که این جشنواره، بزرگترین رویداد فرهنگی هنری کشور است، اظهار کرد: بیش از ۷میلیون نفر-رشته در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

او افزود: «جشنواره فرهنگی هنری فردا» در گذشته در ۸رشته برگزار می‌شد، اما اکنون در ۸۰رشته برگزار خواهد شد.

رمضانی عنوان کرد: هرسال حدود ۷رشته به این جشنواره اضافه می‌شود سیاست ما بر این است که بر اساس نیاز‌های دانش‌آموزان، رشته‌های مختلفی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی با تأکید بر این که هیچ فعالیتی در این اداره کل تعطیل نشده است، اضافه کرد: در جشنواره امسال و حتی سال‌های گذشته علاقه دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان اهمیت دارد. به طور مثال در مسابقات فرهنگی هنری معلمان هنرمند، بیش از ۲۲هزار معلم فرهنگی شرکت داشتند که نقش مؤثری را ایفا کردند.

رمضانی با بیان این که برنامه‌های جشنواره امسال به صورت حضوری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: امسال «رشته لالایی خوانی» ویژه دختران دوره متوسطه در بخش هنر‌های آوایی، رشته «تک گویی»، «پانتومیم»، «نمایش عروسکی نخی و دستکشی»، «تئاتر خیابانی و محیطی»، رشته «ایده پردازی و کسب و کار مجازی» در بخش رسانه و فضای مجازی، «سرود گروهی و همگانی» به این جشنواره اضافه شده است.

او گفت: نقش ادبیات در جامعه ما اهمیت دارد لذا سعی داریم حوزه دفاع مقدس را در ادبیات بی نظیر ببینیم. اداره کل ما در تمام حوزه‌های ترویج ایثار و شهادت ورود پیدا کرده و جشنواره‌های بسیاری را در این زمینه برگزار کردیم.

رمضانی با تشریح رشته‌های مختلف این جشنواره ادامه داد: برای نگه داشتن هنر‌های مختلف، آموزش و پرورش باید به بخش هنر‌های تجسمی ورود پیدا کند در این راستا باید وزارت میراث فرهنگی کمک کننده باشد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی گفت: آثار دانش‌آموزان برگزیده در یک کتاب چاپ خواهد شد و در اختیار دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی گفت: کانون‌های فرهنگی تربیتی، بیشترین نقش را در حوزه تربیت نیرو‌های متخصص در بخش فرهنگی هنری دارند لذا در جشنواره فردا، کانون‌ها نیز به عنوان یک مرکز پرورش دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

او درباره نوع رشته‌ها در دوره ابتدایی اظهار کرد: دوره ابتدایی در برنامه ملی این جشنواره ویژه دیده می‌شود؛ در بخش جشنواره برای دوره ابتدایی، رشته سرود و نقاشی همگانی به بخش کشوری اضافه شده است. امسال ۷رشته به این جشنواره اضافه شده است و این جشنواره تا مردادماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی درباره ایجاد بستری برای کارآفرینی دانش‌آموزان برگزیده این جشنواره افزود: دانش‌آموزان برگزیده در کانون‌های فرهنگی تربیتی شرکت می‌کنند تا آثار این افراد به فروش برسد. امید است اپلیکیشنی در این باره راه اندازی شود تا تولیدات دانش‌آموزان به نمایش و فروش گذاشته شود.

او اعلام کرد: در اواخر آبان ماه ۴۰نفر از همکاران فرهنگی که طی ۴۰سال در این جشنواره تلاش کرده اند؛ تقدیر خواهند شد. ما معتقدیم تربیت در فضای حضوری شکل می‌گیرد، اما ما چراغ فضای مجازی را خاموش نمی‌کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار