کاظمی با اشاره به اهمیت رویکرد تربیتی سند تحول بنیادین گفت: مهمترین چرخش این سند از نگاه آموزشی به تربیتی است.

بزرگترین چرخش سند تحول از نظام آموزشی به تربیتی است/ ۳۰ درصد مدارس نمازخانه ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک معاونان وزیر و مدیران حوزه ستادی، ادارات کل تابع سازمان نوسازی مدارس کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: توجه به رویکردهای قرآنی برای ما نعمت خواهد بود و در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شویم؛ برای دستیابی به مکارم اخلاقی باید روی نفسمان پا بگذاریم اما متاسفانه مکارم اخلاقی در جامعه ما گم و نه تنها مکارم بلکه آداب و اخلاق هم در جامعه کمرنگ شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رویکردهای سند تحول بنیادین، گفت: این سند رویکردی تربیتی و فرهنگی دارد و بزرگترین چرخش آن از نظام آموزشی به تربیتی است.

مدرسه؛ رکن اصلی رویکرد سند تحول بنیادین

کاظمی با اشاره به مدرسه به‌عنوان رکن اصلی رویکرد سند تحول بنیادین گفت: این فضا بر ابعاد مختلف روانی و اجتماعی و آموزشی تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: اگر قرار است رویکرد سند تحول شکل گیرد، باید این موضوع در فضا، معلم و کتاب درسی این رویکرد وجود داشته باشد، زمانی می‌توانیم مطمئن شویم که این چرخش را داشتیم، باید رویکرد تمام ساعتی در فضا حاکم باشد، بر همین اساس تاثیرات فضا از مسائل روانی و اجتماعی اثربخش‌تر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در سند تحول، مدرسه مهم‌ترین کانون محسوب می‌شود اما تنهاترین کانون نیست، به‌طورمعمول آمادگی برای زندگی آینده تا فضاهای غیرمدرسه‌ای شکل می‌گیرد و از این منظر اردوگاه‌ها اهمیتی والا پیدا می‌کنند.

کاظمی افزود: هزار و ۱۳۲ کانون فرهنگی تربیتی، ۷۵۰ مرکز مشاوره و ۳۵۰ اردوگاه داریم، البته باید فضای بیشتری برای فعالیت‌های پرورشی و تربیتی شکل گیرد.

آسیب‌های اجتماعی، نتیجه غفلت  از حاکمیت آموزشی

وی بیان کرد: از منظر دیگر توجه به آسیب‌های اجتماعی مهم است و بر این اساس مسئولان باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی نتیجه غفلت و توجه به حاکمیت آموزشی بوده، در واقع توجه ویژه خانواده و جامعه به آموزش بلای جان نظام تعلیم و تربیت شده است.

کاظمی تاکید کرد: در مدارس نیاز به اتاق مشاوره و حاکمیت تربیتی داریم همچنین ۳۰ درصد مدارس ما نمازخانه ندارند و این در حالی است که ادعای رویکرد تربیتی داریم.

وی بیان کرد: چرخش تحول آفرین در زیرنظام فضا و تجهیزات وجود دارد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و اگر قرار است به چرخش تمام ساعتی توجه داشته باشیم، باید نگاهی با توسعه متوازن وجود داشته باشد که به رشد و شکوفایی شاخص‌های تربیتی در فضا کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار