مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از اجرای طرح تاب آوری و خدمات حمایتی در محلات کم برخوردار استان کرمان خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: طرح تاب آوری محلات کم برخوردار با مشارکت اجتماعی داوطلبان در راستای تاب آوری اجتماعی و خدمات حمایتی محله محور در سکونت گاه‌های کم برخوردار و بافت‌های ناکارآمد و ناپایدار شهری در استان کرمان اجرا می‌شود.

او افزود: شناسایی و تشکیل ساختار محلی و داوطلبانه در چارچوب خانه‌های هلال در سطح استان، برنامه ریزی و تلاش در جهت تبدیل شدن به منطقه و محله (تاب آور) از اهداف اجرای این طرح است.

فلاح با اشاره به اینکه این طرح در ۱۰ محله در شهرستان‌های کرمان، جیرفت، ریگان، بم، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بافت اجرا می‌شود، عنوان کرد: نیازسنجی مشکلات و جمع آوری درخواست‌های اهالی ساکن کوچه، شناسایی ظرفیت‌های موجود منطقه، همیار در حوزه‌های (خدمات شهری، بازسازی بافت‌های فرسوده، مددکار اجتماعی، نهاد‌های اجتماعی، حوزه بهداشت و درمان، دستگاه‌ها و سازمان‌های خدمت رسان (آب و برق و ...)) و همیار نیروی انتظامی از اقدامات مدنظر این طرح است.

اوبا اشاره به موفقیت‌های جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال و تسهیلگری در حاشیه‌های شهر و محلات کم برخوردار با همکاری و مشارکت مردم می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: از ظرفیت اعضای جوان و تسهیلگر در حوزه کسب و کار‌های خرد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماهی در اجرای این طرح نیز به کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار