صلواتی گفت: آزادراه ایزدخواست (اصفهان) - شیراز تاکنون با ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی، برای تکمیل به هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شیراز شامل ۲ قسمت عمده اصفهان- ایزدخواست و ایزادخواست- شیراز است که در مراحل پایانی و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

علیرضا صلواتی مجری‌کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: آورده وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع برای این پروژه تا اکنون به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است که برای ادامه کار به یک هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی افزود:  بخش اصفهان- ایزدخواست آزادراه اصفهان- شیراز در حال حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد و در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران برای ورود و تکمیل این آزادراه هستیم که امیدواریم  عملیات اجرایی این بخش نیز بزودی آغاز شود.

مجری‌کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: این آزادراه بعنوان یکی از مهم‌ترین آزادراه‌های کشور و قطعه مهمی از کریدور شمال_ جنوب کشور است که تکمیل آن از اهمیت بالایی برای بخش حمل و نقل کشور بر خوردار است.

صلواتی با بیان اینکه این آزادراه در زمان حاضر در یک قدمی بهره‌برداری قرار دارد، افزود: امیدواریم  با تامین اعتبارات لازم هرچه سریع‌تر این آزادراه مهم افتتاح شود و به شبکه آزادراهی کشور بپیوندد.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان بیان کرد: طول مسیر آزادراه ایزدخواست- شیراز ۲۲۴ کیلومتر است که با افتتاح آن ۱۳۰ کیلومتر در مسیر و ۲ ساعت در زمان سفر از اصفهان به شیراز صرفه جویی خواهد شد.

وی کاهش قابل توجه خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و استهلاک خودروهای عبوری در طول بهره‌برداری، افزایش ایمنی و کاهش تعداد کشته‌ها و تلفات جاده‌ای کشور به تعداد ۵۵۰ نفر در سال، صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیارد تومانی در سال نخست بهره‌برداری و کاهش مصرف سوخت به میزان سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر را از دیگر مزایای افتتاح آزادراه ایزدخواست_ شیراز برشمرد.

 آزادراه شیراز – اصفهان بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است که با تکمیل این کریدور آزادراهی، گام بزرگی در جهت تردد و ترانزیت از استان‌های جنوبی و بندرها به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد.

آزادراه شیراز- اصفهان بعنوان طولانی ترین پروژه‌های آزادراهی در دست احداث وزارت راه و شهرسازی است که با تکمیل و بهره برداری از آن فاصله بین اصفهان تا شیراز حدود ۱۳۰ کیلومتر و زمان سفر نیز به مدت ۲ ساعت کاهش می یاید.

این آزادراه به شکل ۶ خطه و بطور کامل ایمن اجرا شده، و زمینه را برای حرکت خودروها را با سرعت حداکثر ۱۲۰ کیلومتر به شکل ایمن فراهم خواهد کرد.

آزادراه شیراز- اصفهان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی به شمار می‌ رود که کلنگ احداث آن در سال ۸۹ به زمین خورده است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار