الحشد الشعبی با انتشار بیانیه ای، از افزایش حالت آماده باش در میان نیرو‌های خود خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، هیئت الحشد الشعبی امروز، شنبه با صدور بیانیه ای، از افزایش حالت آماده باش در میان نیروهایش در آستانه انتخابات خبر داد.

در بیانیه‌ای که از سوی این هیئت منتشر شده، آمده است: ما در آستانه تمرین دموکراسی هستیم که عراق در برابر ملت‌های منطقه به آن افتخار می‌کند؛ ملت‌هایی که برخی از آن‌ها از ساده‌ترین حقوق که همان انتخاب فردی هست که دولت را اداره می‌کند، محرومند. الحشد الشعبی همراه دیگر برادران در مؤسسات امنی و نظامی تلاش دارد تا امنیت را در تمامی مناطق کشور حفظ کند.

این سازمان در ادامه افزود: با نزدیک شدن زمان رأی گیری، نیرو‌های الحشد الشعبی در مناطق مختلف کشور عملیات‌های پیشگیرانه‌ای را به انجام می‌رسانند که از دیالی و نینوا و صلاح الدین گرفته تا کرکوک، الانبار و کمربند بغداد شامل می‌شود و منجر به بازداشت شماری از تروریست‌ها از یکسو و انهدام شبکه‌های تروریستی شده است.

در بخش دیگری از بیانیه الحشد الشعبی آمده است: در راستای تضمین روند انتخابات و برای جلوگیری از هر فردی که به دنبال بی ثباتی در امنیت است، الحشد الشعبی از بالابردن حالت آماده باش میان نیروهایش از روز شنبه ساعت ۱۸ تا روز دوشنبه ساعت ۵ خبر می‌دهد.

بیانیه الحشد الشعبی در حالی منتشر شده است که شبکه الجزیره نیز از بسته شدن گذرگاه‌های زمینی، دریایی و فرودگاه‌ها برای تأمین امنیت انتخابات پارلمانی این کشور در آستانه اجرای انتخابات خبر داد.

گفتنی است پارلمان عراق ۳۲۹ کرسی دارد و هر ائتلافی که بزرگ‌ترین ائتلاف پارلمانی باشد، حق معرفی نخست وزیر را به رئیس‌جمهور دارد. ۹ کرسی از کرسی‌های پارلمان به گروه‌های اقلیت مانند ایزدی‌ها و آشوری‌ها و کلدانی‌ها اختصاص یافته است. از جمعیت ۴۰ میلیونی عراق ۲۴ میلیون واجد شرایط رأی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار