عقب نشینی نظامیان آمریکا از عراق به خاک سوریه

منابع آگاه در سوریه اعلام کردند آمریکا در حال انتقال نظامیان و تجهیزات خود از عراق به خاک سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، منابع آگاه در سوریه اعلام کردند نظامیان آمریکایی درحال عقب‌نشینی از عراق به سوریه هستند و امروز (شنبه) برای دومین بار از هفته پیش تاکنون ۵۰ خودروی بارگیری شده حامل تجهیزات را به این کشور انتقال داده‌اند.

این منابع در ادامه افزودند: هفته گذشته نیز آمریکایی‌ها ۷۰ خودرو از سربازان و تجهیزات خود را به سوریه منتقل کردند و آن‌ها را به پایگاه‌های نظامی در «رمیلان و تل بیدر» در حومه الحسکه فرستادند.

منابع نزدیک به شبه نظامیان قسد  (نیروهای سوریه دموکراتیک) - که مورد حمایت آمریکا است- اعلام کردند نظامیان آمریکا درحال عقب‌نشینی از عراق به سوریه اند. همچنین نظامیانی که در عراق در الشدادی مستقر بودند به الحسکه و دیرالزور سوریه اعزام شده‌اند.

پیش از این یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد روند خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از عراق آغاز شده و تلاش‌ها برای تکمیل روند خروج تا ۳۱ دسامبر سال جاری ادامه خواهد داشت. خروج این نیرو‌ها براساس برنامه‌ای انجام می‌شود که ستاد عملیات مشترک عراق با همکاری ائتلاف بین‌المللی تنظیم کرده است و براساس آن نیرو‌های مستشاری با اهداف آموزشی و تجهیز و تبادل اطلاعات در عراق باقی خواهند ماند که تامین امنیت آن‌ها بر عهده نیرو‌های عراق خواهد بود.

با وجود اینکه دولت عراق و آمریکا اعلام کرده‌اند برخی از نیرو‌های این کشور به صورت مستشاری در عراق باقی خواهند ماند، مردم و گروه‌های مقاومت عراقی خواستار خروج کامل این نظامیان از خاک خود هستند و اعلام کرده‌اند حضور آمریکا در عراق به هر صورتی پذیرفته نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۳۷ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
دیگه شیطان بزرگ هیچگونه جایگاهی در منطقه نخواهد داشت.
آخرین اخبار