رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: ارتقای دانش و بینش حقوقی شخص، مانع بروز جرم خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی شعبانی رییس کل دادگستری استان  در دیدار حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: هر جرمی قبل از وقوع در ذهن فرد نقش می‌بندد و در اثر تحلیل‌های اشتباه و واهی از سوی مجرم اجرا می‌شود، بنابراین علم در این زمینه بسیار می‌تواند یاریگر باشد چراکه با ارتقای دانش و بینش حقوقی شخص، مانع بروز جرم خواهد شد.

شعبانی با اعلام امیدواری مبنی بر افزایش تعامل میان دستگاه قضا و آموزش و پرورش استان، بیان داشت: آثار همکاری دستگاه عدالت و آموزش و پرورش بی شک برای شهروندان بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

وی افزود: اهمیت، ارزش و اعتبار آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و به حدی است که در آیات قرآن به آن بار‌ها اشاره شده است.  

مقام ارشد قضایی استان افزود:قداست مجموعه آموزش و پرورش و اثرگذاری آن بر همگان روشن است چرا که می‌توان با آموزش صحیح در حوزه جرائم و قوانین در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موفق عمل کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم ضمن تقدیر از عملکرد دادگستری استان و اقدامات موثر آن در حوزه کاری این اداره کل، گفت:خوشبختانه بازماندگان از تحصیل در سال‌های کرونایی کمتر از قبل بوده است چرا که  دستگاه قضا و دادستان‌ها به این مهم ورود کرده اند.

اصغری گفت: تنها استانی در کشور هستیم که آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل ما طی این مدت کاهش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.