ارزش کالا‌های صادراتی از خراسان جنوبی در نیمه نخست امسال ۲۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رحیمی زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۳۸۰ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۲۲۰ دلار کالا از استان صادر شده است که ۶۵ میلیون و ۷۷ هزار و ۳۹۰ دلار کالا‌های تولیدی استان و ۳۱۵ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۸۳۰ دلار کالا‌های اظهار شده از سایر گمرکات کشور بوده است.

او افزود: در این مدت ۵۶۳ هزار و ۹۷۴ تن کالای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۶۵ میلیون و ۷۷ هزار و ۳۹۰ دلار از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شده است.

رحیمی زاده  بیان کرد: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، پاکستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد به لحاظ ارزشی افزایش و ۲۶ درصد به لحاظ وزنی کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، گازوئیل، قیر، میلگرد و خرما از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

او تصریح کرد: در این مدت ۷۰۸ هزار و ۹۶۱ تن کالای تولیدی دیگر استان‌های کشور نیز از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی صادر شده است که این کالا‌ها ۳۱۵ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۸۳۰ دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

رحیمی زاده اظهار کرد: از ابتدای امسال هزار و ۱۵۷ تن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۶۹۴ دلار نیز به خراسان جنوبی وارد شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.