استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر تکمیل زنجیره تولید در کُنارک گفت: تولید شناور نیز در این شهرستان با هدف صادرات در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان   در سفر به شهرستان کنارک و بازدید از صنایع و زیرساخت‌های این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازدیدهایی که داشتیم مشکلاتی از جمله صدور مجور شیلات برای تولید شناورهای صیادی از سوی صنعتگران مطرح شد که با وجود این مشکلات، واحدهای تولیدی نمی‌توانند از ظرفیت کامل خود استفاده کنند و این موضوع قابل پذیرش نیست.

وی افزود: واحدهای شناورسازی می‌توانند بخش زیادی از اشتغال را برای جوانان ایجاد کنند و هم اکنون با ۱۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه برخی از صیادان برای تامین لنج مورد نیاز به خارج از استان مراجعه می‌کنند و مقرر شذ که فعالیت شناورسازی در خود استان فعال‌تر شود و تولید شناورها با هدف صادرات نیز انجام شود.

مدرس خیابانی افزود: در بازدیدی که از اسکله صیادی کنارک داشتیم و این اسکله با توجه به گسترش صیادی و ظرفیت صید می‌بایست توسعه پیدا می‌کرده و تا سه برابر ظرفیت آن اسکله‌های جانبی و طرح‌های توسعه‌ای اجرا شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت بالایی در بحث صید و صیادی و صنایع شیلاتی کشور دارد و یک سری اختیارات باید از شیلات کشور به شیلات استان تفویض شود و ایجاد زیرساخت‌های راه و تجهیز اسکله‌ها به فیبر نوری و اینترنت و شبکه مخابراتی نیز مورد تاکید است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در اسکله‌های صیادی استان پایگاه هلال احمر و سیستم اطفای حریق فعال شود و پایگاه هلال احمر و یک دستگاه آمبولانس در اسکله صیادی پسابندر مستقر شده است و همین اتفاق برای اسکله صیادی کنارک نیز انجام خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به شهرستان کنارک از واحدهای تولیدی کنسرو سازی، شناور سازی، ساخت انواع قوطی کنسرو در شهرک صنعتی کنارک و طرح اقدام ملی مسکن و ساماندهی محله چادران و اسکله‌های صیادی کنارک و پزم و ایستگاه تصفیه فاضلاب این شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار