مدیر جهاد کشاورزی بردسیر گفت: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان بردسیر ۸۱ هکتار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رمضان، سبک خیز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر با اشاره به اینکه ۸۱ هکتار از مزارع شهرستان بردسیر به کشت زعفران اختصاص داده شد است، گفت:به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و کاهش قیمت زعفران؛ کشت زعفران امسال تاکنون نسبت به پارسال افزایش نداشته است.

او با بیان اینکه این شهرستان رتبه ۵ استانی را در کشت زعفران به خود اختصاص داده است، افزود: با توجه به کیفیت بالای زعفران این منطقه بیشتر برای بسته بندی به خراسان رضوی و مابقی داخل شهرستان و استان استفاده می‌شود.

سبک خیز مشکلات زعفران کاران منطقه را، ناکافی بودن تسهیلات کاشت زعفران دانست وتصریح کرد: چون پیاز زعفران شیرین است و جوندگان از قبیل موش، جوجه تیغی و گراز باعث نابودی پیاز می‌شوند.

او از مزایای کشت زعفران در شهرستان به اقلیم مناسب منطقه و اشتغال زایی بالا بصورت مستقیم وغیر مستقیم اشاره کردو افزود: با توجه به این که کشاورز دنبال سود می‌باشد ترجیح می‌دهد بیشتر از محصولاتی نظیر جو، ذرت و محصولات علوفه‌ای استفاده کنند به علت بالابودن هزینه‌هایی مثل قیمت پیاز، برداشت محصول زعفران درحال حاضر استقبال زیاد نیست.

سبک خیز بیان کرد: باتوجه به خشکسالی‌های مکرر و نیاز آبی بسیار کم زعفران پیش بینی می‌شود این محصول در سال‌های آتی افزایش داشته باشد.

مناسبترین زمان کشت زعفران از خردادشروع و تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد (غیر از نیمه دوم تیر تا نیمه دوم مرداد که دوره خواب حقیقی زعفران است).

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار