اسکندری نسب گفت: ترویج فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و رئیس دبیرخانه برگزاری جشنواره علمدار در آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی علمدار گفت: پیشرفت و توسعه یک کشور در گرو تربیت صحیح نیرو با روحیه انقلابی است.

اسکندری نسب ادامه داد: از مولفه‌های نظام تعلیم و تربیت، صیانت از ارزش‌های نظام به ویژه شخصیت شهید سلیمانی است. جشنواره علمدار به جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آشنایی فرهنگیان و دانش آموزان با زندگی شهید سلیمانی از سال گذشته کلید خورد.

او افزود: در سال گذشته بالغ بر ۱۲۰ هزار اثر از کشور‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. امسال هم این آیین افتتاح با مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان برای آشنایی با زندگی شهید سلیمانی برگزار می‌شود. در واقع آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی برای تربیت انسان‌هایی با روحیه ایثار و شهادت همچون شهید سلیمانی دارد.

اسکندری نسب بیان کرد: مقام معظم رهبری شخصیت شهید سلیمانی را به عنوان قهرمان ملی معرفی کردند و ما باید این روحیه و فرهنگ را در سطح کشور به ویژه در بین دانش آموزان ارتقا دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: ترویج فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است که شهید لندی در هفته گذشته این فرهنگ را قدرت بخشید.

اسکندری نسب گفت: از مهم‌ترین محور‌های این جشنواره می‌توان به ولایت پذیری و ولایت مداری، آموزه‌های شهید سلیمانی پیرامون سبک زندگی اسلامی، محور ایثار، شهادت و مقاومت اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار