قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه زنگ نمادین ایثار و مقاومت باعث انتقال پیام فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی است، گفت ٨۶ هزار دانش آموز از خانواده ایثارگران هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین زنگ ملی ایثار و مقاومت با اشاره به اینکه امسال شهید علی لندی الگویی برای توجه به فرهنگ ایثار و شهادت شد، اظهار کرد: همه هم نسلان بنده در ایام نوجوانی تجربه جنگ را دارند و بیشترین شهید میان اقشار مختلف مربوط به حوزه فرهنگ است.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: باید این عظمتی را که مربوط به خودمان است، درست روایت کنیم تا سایر ملت‌ها با روایت جعلی از خود برای ما الگوسازی نکنند، به عنوان مثال کشوری مثل کره از ٢ هزار سال تاریخ حکومت، ١۶٠٠ سال حکمومت ملوک الطوایفی داشته است اما با ساخت فیلم و برنامه از کشور خود می‌گوید.

او ادامه داد: از حدود ٢٣٠ هزار شهید دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، ٣۶ هزار نفر آن دانش‌آموز هستند و عمدتا ١۵ سال به بالا هستند؛ آن‌ها گرفتار جنگ نشدند و با انتخاب خود پای در این مسیر گذاشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه زنگ نمادین امروز باعث انتقال پیام فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی است، اظهار کرد: ٨۶ هزار دانش آموز داریم که ۶۴ درصد آن‌ها جزو افراد ممتاز هستند، از این میان ١٠۵ نفر آن‌ها بدون سهمیه رتبه دو رقمی کنکور دارند؛ بر این اساس موظف هستیم که در مدارس و دانشگاه‌های شاهد اهداف تعریف شده این فضا‌های آموزشی را دنبال کنیم.


بیشتر بخوانید


تدوین الگو برای تغییر فعالیت مدارس شاهد

در ادامه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف ساختمان‌هایی که در اختیار بنیاد شهید است، اظهار کرد: در راستای در نظر گرفتن ردیف قانونی موظف هستیم با همکاری آموزش و پرورش شرایط ویژه‌ای برای تحصیل فرزندان شهید فراهم کنیم که این موضوع در اختیار اداره کل آموزش و پرورش است و ما وظیفه راهبری و نظارت را داریم.

او ادامه داد: در شرایط کنونی ۱۳۵۰ مدرسه هستند که برخی مالکیت بنیاد شهید دارند و برخی در این حوزه نیستند درحال تدوین الگویی برای تغییر فعالیت مدارس شاهد هستیم.

قاضی زاده هاشمی درباره خالی ماندن ظرفیت مدارس شاهد دربرخی مناطق گفت: متاسفانه میان پراکندگی جمعیت و مدارس شاهد تناسب وجود ندارد، اما در تلاش هستیم تا با کیفی سازی آموزش، کاهش حق سنوات و برخی دیگر از موارد در تعلیم و تربیت، کیفیت مدارس شاهد را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار