مدیرکل زندان‌های استان یزد از فراهم شدن مقدمات انتقال زندانیان به زندان باز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،حسین سبزواری، مدیرکل زندان‌های استان یزد با تأکید بر موضوع اصلاح و تربیت به عنوان یکی از مأموریت‌های سند تحول قوه قضائیه در گام دوم انقلاب، خواستار تمرکز گسترش اشتغال در این زندان شد و گفت: درصد قابل توجهی از زندانیانی که با کسب شرایط قضایی موجود از داخل بند بسته به مرخصی اعزام می‌شوند، حبسی معادل ۱ تا ۱۰سال دارند که می‌طلبد با تأمل در پرونده قضایی آن‌ها و با وجود عناصر وثیقه لازم، مقدمات انتقالشان به زندان باز فراهم شود.

مدیرکل زندان‌های استان همچنین تعامل بیش از پیش با مراجع قضایی در موافقت و مساعدت در موضوع انتقال زندانیان دارای شرایط به بند باز را موجب تحقق افق‌های ترسیمی سازمان زندان‌ها در همه اولویت‌ها به خصوص اشتغال زندانیان برشمرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز با اشاره به روند رو به رشد تناسب سازی وثیقه ها، خواستار حذف اجاره سند و فیش حقوقی برای انتقال زندانیان به رای باز شد.

سعیده رامش ادامه داد: اگر مسجل شود که زندانیان رای باز می‌توانند خرج خود و خانوادشان را در کارگاه‌های اشتغال تأمین کنند، قدرت ریسک مراجع قضایی در روند انتقال زندانیان بسته به باز افزایش می‌یابد.

او عدم انتقال مجدد زندانیان خطاکار به رای باز را موجب کاهش تکرار ارتکاب جرم و غیبت از مرخصی برشمرد.

انتهای پیام/و

برچسب ها: زندانیان ، سند تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.