زرشک کاران زرشک خود را ارزان نفروشند

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از زرشک کاران خواست برای فروش محصول خود عجله نکنند و آن را ارزان نفروشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: با توجه به نشانه‌های مثبتی که به دلیل رفع محدودیت‌ها و هوشمند سازی قرنطینه از بازار دریافت می‌شود، قیمت‌ها در بازار زرشک و زعفران در حال ترمیم است؛ بنابراین از تمامی زرشک کاران درخواست می شود که در شرایط فعلی با دقت بیشتری عمل کرده و با پیشه کردن صبر محصول خود را با قیمت مناسب تری به فروش برسانند.

او افزود: قیمت واقعی زرشک بالاتر از قیمتی است که هم اکنون تعدادی از دلالان از کشاورزان می خرند و تقاضا برای خرید زرشک خشک شده به شدت در حال افزایش است و از طرف دیگر میزان زرشک موجود در استان نیز بسیار کمتر از اعدادی است که بیان می‌شود.

ضیائیان احمدی عنوان کرد: مجموع این عوامل باعث رشد قابل توجه قیمت زرشک پفکی در بازار‌های فروش مانند مشهد شده است؛ به طوری که امروز قیمت خرید زرشک مرغوب استان تا ۷۵ هزار تومان افزایش داشته است که نوید بخش رونق دوباره بازار است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: در این شرایط توصیه ما به تمامی کشاورزان این است که از فروش زرشک تازه خودداری کرده و اقدام به خشک کردن زرشک به شکل اصولی کنند.

او ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت زرشک در صورتی که باغداران بتوانند زرشک خود را به شکل مرغوب خشک کنند عواید قابل توجهی از فروش آن دریافت خواهند کرد.

ضیائیان احمدی تصریح کرد: تعاون روستایی استان نیز آمادگی دارد تا زرشک با کیفیت کشاورزان را با قیمت مناسب از آن‌ها خریداری کند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.