استاندار آذربایجان غربی بر تلاش همگاهی دستگاه‌های اجرایی استان برای اقناع و تشویق مردم به واکسیناسیون بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه‌ ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه آمار بستریان، مراجعان و فوتی‌های کرونا در استان رو به کاهش است تصریح کرد: باید برای جلوگیری از هدررفت سرمایه گذاری‌های لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا، تا جایی که می‌توانیم با اهتمام و پشتکار جدی ضمن تبیین اهمیت واکسیناسیون، مردم را به بهره مندی از آن اقناع و تشویق کنیم.

وی با اشاره به بازگشت زائران اربعین حسینی از عراق بر کنترل و غربال گری این افراد برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر بیماری کرونا تاکید کرد.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست از تزریق ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۱۰۳ دز واکسن کرونا تاکنون در استان خبر داد و با تاکید بر بهره مندی مردم از هر دو دز این واکسن‌گفت: تزریق یک دز این واکسن ایمنی لازم را در مقابل این بیماری ایجاد نمی کند و باید برای اینکه کامل هر دو دز این واکسن تزریق شود.

وی با اشاره به واکسینه شدن ۲۴ درصد دانش آموزان ۱۲ سال به بالا استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی این آمادگی را دارد که تا گروه‌های واکسیناسیون سیار را به هر مدرسه‌ای که آموزش و پرورش درخواست کند بفرستد.

مسعود مجرد مدیرکل صداو سیمای مرکز استان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری کرونا خواستار هماهنگی در ارائه‌ آمار واکسیناسیون در مرکز و سایر شهرستان‌های استان شد.

در این نشست بر اطلاع رسانی نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله صدا و سیما در خصوص ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تشویق و اقناع مردم برای تزریق واکسن بویژه دز دوم تاکید شد.

طرح اعمال مدودیت‌های هوشمند برای جلوگیری از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و ورزشی از دیگر مصوبات ۱۵۱ مین جلسه‌ی ستاد استانی مقابله با کرونا بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.