معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲۳۸ نفر از اتباع خارجی ساکن در استان با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: ۶۸۹ هزار دُز نوبت اول و ۲۹۰ هزار دُز نوبت دوم واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

قادری با بیان اینکه کردستان همچنان درگیر پیک پنجم کرونا است، افزود: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار بی توجهی به دریافت واکسن باعث شده تا استان طولانی‌ترین موج کرونا را تجربه کند و شمار بستری‌ها برای چندمین روز متوالی همچنان بالای ۹۰۰ نفر باشد.

او تاکید کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند ممکن است از خدمات دولتی و عمومی محروم شوند و اگر مراجعه برای تزریق واکسن پایین باشد احتمال دارد مراکز تجمیعی تعطیل شده و این کار به بخش خصوصی واگذار شود و در چنین شرایطی شهروندان استان کردستان باید برای تزریق واکسن پول پرداخت کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به فعالیت ۲۶ مرکز تجمیعی در استان با امکانات مناسب و حداقل اتلاف وقت مراجعان، افزود: هم اکنون افراد بالای ۱۲ سال می‌توانند با مراجعه به این مراکز واکسن دریافت کنند و از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.