رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تزریق ۴۳۰ هزار دُز واکسن نوبت اول در استان گفت: حدود ۴۰ درصد جمعیت هدف استان واکسن دوز اول را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای کنترل بیماری کرونا بیماری باید حدود ۷۰ درصد از جمعیت هدف ما واکسینه شود که تا رسیدن به این پوشش، هنوز راه بزرگی را در پیش رو داریم.

رضاعی با بیان اینکه هم اکنون همه افراد بالای ۱۸ سال در استان واکسینه می‌شوند، ادامه داد: مشکل اصلی ما افراد بالای ۵۰ سالی هستند که هنوز برای دریافت واکسن خود مراجعه نکرده‌اند و حدود ۳۰ درصد را شامل می‌شوند؛ ما از آن‌ها درخواست می‌کنیم که هرچه سریعتر به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون محل زندگی خود مراحعه کنند.

او گفت: ۴۳۰ هزار دُز واکسن نوبت اول در استان تزریق شده است که حدود ۴۰ درصد جمعیت هدف استان واکسن را شامل می شود و حدود ۲۰ درصد هم دُز دوم را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مردم خواست که به شایعاتی که در مورد واکسن کرونا وجود دارد، توجه نکنند و در این راستا گفت: حدود ۷۰ درصد از جمعیت هدف شهرستان بیجار واکسینه شده است که این مسئله باعث شده از حدود ۷۰ بستری در یک ماه اخیر، به ۱۶ بستری کاهش یابد و طی چند هفته گذشته ما هیچ موردی از فوت را در این شهر نداشته‌ایم که این مسئله نشان می‌دهد واکسیناسیون برای کنترل این ایپدمی نقش بسیار موثری دارد.

رضاعی  با اشاره به اینکه کردستان در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: شهر‌های سنندج و مریوان نیز در شرایط فوق قرمز هستند و راهرو‌های بیمارستان توحید از بیماران کرونایی پر شده است که از مردم خواهش می‌کنیم دورهمی و مهمانی‌ها را لغو کنند و همچنین از ورود افراد بدون ماسک به پاساژ‌ها نیز ممانعت به عمل بیاید.

او  وضعیت شهر سنندج را بحرانی توصیف کرد و ادامه داد: هم اکنون ظرفیت تخت‌های استان رو به اتمام است و تعداد بیماران از توان و ظرفیت ما خارج است که یکی از دلایل اصلی آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.