مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج مثبت آزمایش پی سی آر و تست سریع (رپید) بیماران سرپایی در خراسان رضوی در چند روز اخیر تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج مثبت آزمایش پی سی آر و تست سریع (رپید) بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی در چند روز اخیر تا ۴۰ درصد کاهش یافته است و بدین ترتیب میانگین تست‌های پی سی آر مثبت بیماران سرپایی از ۶۰ به ۲۰ درصد کاهش یافته و در بخش تست سریع کرونا هم از ۴۰ درصد مثبت به ۱۰ درصد رسیده است.

او افزود: اکنون با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم، موج پنجم بحران کرونا فروکش کرده و به کنترل درآمده، اما این به معنای پایان بحران نیست و نباید وضعیت را عادی انگاشت و هرگونه سهل انگاری و وادادگی می‌تواند ما را گرفتار موج ششم بحران کرونا کند.


بیشتر بخوانید


مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم اینک روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار سرپایی به مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند و اگرچه این عدد به یک سوم آمار روز‌های اوج موج پنجم رسیده است، اما هنوز با عدد هزار نفری قبل از موج پنجم فاصله زیادی داریم.

درخشان بیان کرد: در حال حاضر ۴۲ مرکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای افراد با علائم مشکوک در بخش سرپایی دایر است.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار