امیر حسین زارع با پیروزی در دیدار نیمه نهایی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل طا‌ها آکگول به فینال رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان امروز (شنبه) با برگزاری دیدار‌های اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم در شهر اسلو نروژ آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

بر همین اساس در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر طا‌ها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه را مغلوب کرد و به فینال رسید. زارع در این دیدار به مصاف گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان می رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اتهان راموس از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این مرحله آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه را با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب کرد تا یک بار دیگر در دیدار فینال مقابل دیوید تیلور آمریکایی قرار بگیرد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد در کشتی نخست با نتیجه ۵ بر صفر از سد گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان گذشت. وی در دور بعد مقابل توشیهیرو هاسگاوا دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن با نتیجه ۹ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر ژاپنی در دیدار نیمه نهایی عموزاد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ بایامبادورج انخبایار از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر صفر از سد نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر گرج در دیدار نیمه نهایی، امامی از دور رقابت ها کنار رفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار