طرح شست‌وشوی گیاهان فضای سبز شهری قم با نظارت تیم‌های گیاه‌پزشکی ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پیام جوادیان ،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اهمیت شست‌وشوی درختان سطح شهر اظهار کرد: به دلیل تکرار و افزایش روز‌های همراه با ریزگرد و گردوغبار، موضوع اجبار در شست‌وشوی گیاهان فضای سبز شهری در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم قرار گرفته است.

او  ادامه داد: با توجه به افزایش روز‌های آلوده جوّی از نظر ریزگرد و تأثیر سوء این وضعیت بر سطوح سبز گیاهان، شست‌وشو و نظافت مستمر فضای سبز شهری بیش از همیشه احساس می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: این کار با هدف از بین بردن آلودگی سطح گیاهان فضای سبز و افزایش راندمان فتوسنتز انجام می‌شود که درنهایت به افزایش تولید اکسیژن و بهبود شرایط جزیره‌ای گرمانی شهر منجر می‌شود.

او افزود:از ابتدای خردادماه تا مهرماه امسال  به دلیل وجود پرتکرار روز‌های آلوده، عملیات شست‌وشوی گیاهان با استفاده از محلول‌های ارگانیک مانند صابون‌های پتاسه و پالیزین در حال انجام است.

جوادیان گفت: طرح شست‌وشوی گیاهان فضای سبز شهری در سطح مناطق هشت‌گانه شهر قم با نظارت تیم‌های گیاه‌پزشکی ادامه دارد و به دلیل اینکه امسال تعداد روز‌های آلوده همراه با گردوغبار بیشتر از سال‌های گذشته بود، عملیات شست‌وشوی گیاهان نیز بیش از سال‌های گذشته ادامه یافته و هزینه‌های زیادی به شهرداری تحمیل کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: در قالب این طرح به‌صورت متوسط ۲۰۰ درخت در هر یک از پیمان‌های فضای سبز نظافت و درمجموع روزانه ۵ هزار اصله شست‌وشو می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.