استاندار کرمانشاه بر ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی در محیط‌های عمومی و کاری تأکید کرد و گفت : با توجه به فراهم شدن امکانات لازم برای تسریع در انجام واکسیناسیون از مردم تقاضا داریم برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : پیک پنجم در تیر ماه از استان‌های شرقی شروع شد و در نهایت با تأخیر به غرب کشور هم رسید، ولی در حال حاضر وضعیت استان به لحاظ آمار بیماران بستری، سرپایی و فوتی‌ها رو به کاهش است.

او گفت : با توجه به اینکه این پیک دیرتر به استان‌های غربی و کرمانشاه رسید، لازم است در رعایت توصیه‌های بهداشتی برای عبور از شرایط قرمز کرونایی در محیط‌های عمومی مشارکت بیشتری صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه عادی انگاری کرونا بسیار خطرناک است، افزود: متأسفانه ما جزء استان‌هایی هستیم که توصیه‌های بهداشتی به صورت مطلوب رعایت نمی‌شود و تداوم این بی توجهی سبب طولانی شدن پیک و خسارات جانی و مالی به مردم می‌شود.

بازوند وضعیت استان را به لحاظ امکانات و تجهیزات بهداشتی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بر اساس نقشه راه تدوین شده در این پیک ۲ هزار تخت برای بیماران کرونایی پیش بینی شد که امکانات و تجهیزات تخصصی را هم داشت و خوشبختانه آمار تا این حد افزایش پیدا نکرد و روند هم اکنون کاهشی است.

او از مردم درخواست کرد دریافت واکسن را در اولویت قرار دهند و در شرایطی که کشور در حال رسیدن به آمار ۷۰ درصد واکسیناسیون در مرحله اول هست، نسبت به انجام این طرح اقدام کنند، زیرا با این همکاری در واقع به حفظ سلامت عمومی کمک می‌شود و سریعتر می‌توانیم محدودیت و ممنوعیت‌ها را کاهش دهیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از امروز دهم مهرماه حضور کارکنانی که واکسن دُز اول را دریافت نکرده اند در ادارات دولتی، شرکت‌های خصوصی و کارخانجات ممنوع اعلام می‌شود و نمی‌توانند سرکار بروند که البته این عدم حضور بعنوان غیبت محسوب می‌شود.

بازوند با اشاره به اینکه انجام واکسیناسیون عمومی بی شک سبب کاهش شدت بیماری و تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها می‌شود، گفت: هم اکنون تمامی شرایط برای انجام واکسیناسیون فراهم است و در کرمانشاه اماکن بسیاری پیش بینی شده که بدون معطلی می‌توان واکسن را دریافت کرد.

او بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را منوط به اعلام ستاد ملی کرونا دانست و افزود: بررسی‌های کارشناسی و طرح‌های لازم پیش بینی و ارائه شده و با سرعت گرفتن روند اجرای طرح واکسیناسیون بالای ۱۲ سال این احتمال وجود دارد که آموزش و پرورش با شرایط مناسبی بتواند شرایط بازگشایی مدارس را فراهم کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.