در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۳۶ هزار و ۴۹۷ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران، امروز شنبه ۱۰ مهر ماه در ابتدای معاملات با رشد  ۶ هزار و ۲۳۷ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحدی قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۳۶ هزار و ۴۹۷ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۵ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «کچاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «کیمیاتک»، «فسبزوار» و «شبندر» سه نماد پر تراکنش بودند.


شاخص هم وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۳۱ واحد، روی پله ۴۲۴ هزار و ۸۲۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد سهم به ارزش ۵  هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان رسید.

رشد ۳۹۶ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با رشد ۳۹۶ واحدی روی پله ۲۱ هزار و ۳۰۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، فولاد و کچاد به ترتیب با ۳۶۴۲.۱۴، ۳۰۶۲.۱۱ و ۱۷۸۱.۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. سفارس، آپ و فایرا با ۶۲.۹۹، ۵۶.۶۲ و ۴۷.۹۲ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های آریا، بپاس و زاگرس به ترتیب با ۹۰.۳۱، ۶۸.۰۶، ۵۶.۸۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. کگهر، اتکای و کوثر به ترتیب با ۵.۴۹، ۴.۸۶ و ۳.۰۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۱۴۴  میلیارد تومان به خود اختصاص داد. فرآورده نفتی، فلزات اساسی  و خودرو در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های کپارس، وتوس و شغدیر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کماسه، وآذر و پلاسک بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های شبصیر، فرابورس و ثرود بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های اتکای، حآفرین و ساینا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، تاپیکو و پارند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های وسرضوی، سپر و کمند در فرابورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، شکام و سمگا و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، اوصتا و اشاد ۹ در فرابورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خودرو، کمند و شبندر بیشترین ارزش معامله و نماد‌های پالایش، کمند و شبندر بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


همچنین نماد‌های دی، کرمان و فجهان بیشترین ارزش معامله و نماد‌های اراد ۳۱۴، اراد ۸۸۴ و اخزا ۹۱۷۴ بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار