رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با تصویب هیئت دولت مسئولیت ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) زاهدان به اداره کل راه و شهرسازی تحویل داده شد.

سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با اشاره به درخواست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های بزرگ بیمارستان ساز در کشور گفت: خوشبختانه پیشنهاد و درخواست این دانشگاه در زمینه واگذاری عملیات ساخت این بیمارستان به اداره کلّ راه و شهرسازی به اداره کلّ راه و شهرسازی به تصویب رسید.

وی افزود: این بیمارستان بزرگترین طرح عمرانی در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که بعد از تکمیل عملیات ساختمانی ۲ بیمارستان ایرانمهر سراوان و ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) به مهمترین اولویت دانشگاه در زمینه طرح عمرانی تبدیل شده است.

هاشمی گفت: با تکمیل این بیمارستان علاوه بر افزایش تعداد تخت‌های بستری در استان سیستا و بلوچستان، چهره حاشیه شمالی شهر و شاخص‌های اجتماعی این منطقه زاهدان نیز متحول خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با اشاره به اقدامات فشرده‌ای که در ۳ سال اخیر برای اخذ مجوز‌های قانونی اولیه و جانمائی این بیمارستان در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر زاهدان انجام شده است گفت: خوشبختانه پی گیری‌های این دانشگاه در زمینه تحدید حدود و تحویل ۷ هکتار زمین برای ساخت این مجموعه بزرگ درمانی با مساعدت و همکاری استانداری سیستان و بلوچستان، شهرداری زاهدان، اداره کل منابع طبیعی استان، اداره کل ثبت اسناد و املاک، شرکت شهرک‌های صنعتی و سایر نهاد‌های مرتبط با موفقیت انجام شد.

به گفته مجید یوسفی مقدم عملیات حصار کشی و ساخت دیوار این مجموعه درمانی به طول ۱۱۷۰ متر و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال توسط دفتر فنی دانشگاه علم پزشکی زاهدان انجام شده است.

شایان ذکر است در ۴۰ سال اخیر سرعت رشد تعداد تخت‌های بستری در استان سیستان و بلوچستان ۲ برابر متوسط کشوری بوده و در حالی که تعداد تخت‌های بستری در کل کشور ۳.۵ برابر شده است این تعداد در استان سیستان و بلوچستان ۷ برابر شده است.

وی ادامه داد: با این وجود شاخص دسترسی به تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان همچنان به متوسط کشوری نرسیده و امید است تا با راه اندازی ۳ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی جدید در شهر‌های زاهدان، ایرانشهر و چابهار دسترسی به تخت بیمارستانی در استان سیستان و بلوچستان به متوسط کشوری برسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.