رسول نیکخواه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان گفت: حضور قشر نوجوان و جوان در مساجد، مسیر زندگی آن‌ها را مشخص و هدفمند می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رسول نیکخواه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان اظهار داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه برای حذف سبک زندگی غربی نیاز به یک همت عمومی دارد که در این میان نقش مساجد در تغییر رفتار‌ها و الگو‌های زندگی برجسته‌تر از سایر نهاد‌های اجتماعی است.

او با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، افزود: کانون‌های مساجد امن‌ترین مکان برای حضور نسل جوان هستند چراکه حضور پیداکردن قشر نوجوان و جوان در مساجد، مسیر زندگی آن‌ها را مشخص و هدفمند کرده و گرایش نسل جوان را به مسائل معنوی و دینی به دنبال دارد و موجب استحکام بنیه اعتقادی این نسل در جامعه می‌شود.


بیشتر بخوانید


نیکخواه اضافه کرد: مساجد امن‌ترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است و تعالیم تربیتی و دینی اسلام با تلاش امامان جماعت مساجد بیان می‌شود که می‌تواند در هدایت فرهنگی درست جامعه اثرگذار باشد.

او اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با استفاده از ابزار هنر و تلفیق آن با آموزه‌های دینی زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و بستر مناسبی برای ظهور استعداد‌های جوانان در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری ایجاد کرده اند.

نیکخواه تصریح کرد: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح بخش اسلام و تأکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی، حفظ و ترویج آموزه‌های دینی، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی، زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیرو‌های متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، شناسایی و تربیت استعداد‌های درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج آموزه‌های دینی از اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

او ادامه داد: ارائه و عرضه فعالیت‌های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی هنری و کانون‌های پرتحرک و فعال مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی از دیگر اهداف کانون‌های مساجد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار