مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقای فرهنگ و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان نیازمند توجه ویژه به مساجد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نظارت ائمه جماعت مساجد در برنامه‌های کانون‌های فهما موجب بهبود وضعیت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری است و با توجه به اهمیت برنامه ریزی محوری در مساجد و اهمیت جذب اقشار مختلف باید شیوه جذب را به سمت کمیت و کیفیت پیش ببریم.

او افزود: ارتقای فرهنگ و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری نیازمند توجه ویژه به مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری آن است.


بیشتر بخوانید


شریفی اضافه کرد: ارتقای فرهنگی امری ضروری است و جوانان مومن و انقلابی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برای ارتقای این امر تلاش کنند.

او اظهار داشت: اعتباری که به منظور کار فرهنگی، دینی و هنری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به کار گرفته شود هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

شریفی تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا در استان، مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در چهامحال و بختیاری در زمینه ضدعفونی مساجد، کوچه و خیابان، تولید ماسک و... به صحنه آمدند.

او گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برنامه‌های مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه نقش آفرینی کردند و این فعالیت‌ها باعث تقویت روحیه همدلی بین ملت شد.

شریفی بیان کرد: این همدلی و فرهنگ دین و دیانت و مسجد ما را بهم پیوند داده، لذا نیاز است از فعالیت‌های جوانان و برنامه‌های دینی و فرهنگی حمایت شود.

او ادامه داد: فلسفه شکل گیری و ساماندهی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مبتنی بر احیای کارکرد‌های مسجد برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی و در نهایت احیای تمدن نوین اسلامی و سیر فعالیت کانون‌ها بر این اساس برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار