ابراهیمی گفت: اطلاع از وضعیت سلامت، بهداشت زنان و شناخت عوامل مؤثر بر آن می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های مناسب در جهت اصلاح وضعیت و پیشرفت بانوان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و فرهنگ سلامت، از طریق زنان توسعه می‌یابد و زنان هم دریافت‌کننده و هم ارائه‌دهندگان اصلی مراقبت‌ها در نظام سلامت هستند و بخش بزرگی از مراقبان بهداشتی در بخش رسمی سلامت را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: دختران امروز، مادران فردا هستند و به واسطه این شرایط قادرند نقش کلیدی در وضعیت بهداشت و سلامت خود، خانواده و جامعه پیرامونشان ایفا کنند. هدف رسیدن به جامعه‌ای سالم در گرو سلامت زنان، مادران و دختران آن جامعه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ضمن استقبال از هرگونه فعالیت‌های انسان‌دوستانه که به طور آگاهانه به خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف بویژه بهداشتی و درمانی می‌پردازد گفت: در سفر اخیر به شهرستان هیرمند نیز علاوه‌بر برنامه‌ریزی و تدوین یک نظام صحیح برای توزیع بسته‌های بهداشتی، سایر جنبه‌های حوزه‌ی درمان بنابر اهمیت جایگاه زنان در جامعه و نقش آنان در توسعه همه‌جانبه کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سلامت زنان در اهداف توسعه هزاره سوم سازمان ملل (MDG’s) بسیار تاکید شده خاطرنشان کرد: گرچه مسائل و مشکلات بهداشتی در هر ۲ جنس دارای اهمیت است لکن توجه به سلامت زنان و دختران از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار