مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: ذخایر خونی در استان به چهار روز کاهش یافته و در مرز بحران قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین هاشمی مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون ذخایر خونی در استان چهار روز است، در صورتی که این ذخایر باید شش روز باشد و در صورت تداوم کاهش مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در هفته‌های آینده، ذخیره خونی استان با بحران مواجه خواهد شد.

او افزود: ۳۵۰ بیمار تالاسمی در استان ماهانه به دریافت یک تا دو بار خون نیاز دارند و با توجه به کاهش اهدای خون برنامه‌ریزی دقیق برای توزیع خون در تمام بیمارستان‌ها در دستور کار قرار دارد.


بیشتر بخوانید


هاشمی با اشاره به کاهش چهار درصدی مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های اهدای خون، اضافه کرد: امسال، ۱۳ هزار و ۱۸۸ نفر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند و خون‌گیری از ۱۰ هزار ۸۵۳ نفر در استان انجام شد.

او با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی اهداکنندگان مستمر و ۳۶.۹ درصدی بانوان، اظهار داشت: در استان دو پایگاه خون‌گیری در شهرکرد و بروجن و دو مرکز ثابت خون‌گیری در بن روز‌های پنجشنبه و فارسان روز‌های زوج فعال است و مرکز خونگیری لردگان نیز بزودی فعال خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: همزمان با اربعین حسینی و فعال بودن سه پایگاه اهدای خون در شهرکرد، بروجن و فارسان تنها ۵۰ نفر برای اهدای خون به این پایگاه‌ها مراجعه کردند و به مناسبت شهادت امام رضا (ع) علاوه بر فعال بودن این پایگاه‌ها ثابت یک پایگاه سیار خون‌گیری نیز در شهر چلیچه فعال خواهد شد.

او گفت: علت کاهش اهدای خون در استان شیوع ویروس کرونا و همچنین دریافت واکسن کووید ۱۹ است در صورتی که اهدای خون برای افرادی که واکسن دریافت کردند ممنوعیتی ندارد، اما بهتر است اهدای خون دو هفته پس از تزریق واکسن کرونا انجام شود.

هاشمی ادامه داد: پایگاه انتقال خون فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه، بروجن و شهرکرد همه روزه و مرکز بن در روز پنجشنبه فعال است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.