تمام شهرستان‌های استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق رنگ بندی جدید کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام شهرستان‌های استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونا خارج شده اند.

بر اساس این رنگ بندی ۷ شهرستان استان مرکزی شامل اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان، فراهان و شازند در وضعیت نارنجی قرار دارند.

همچنین بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی وزارت بهداشت ۵ شهرستان آشتیان، تفرش، خنداب، کمیجان و زرندیه در وضعیت زرد قرار دارند.

در مقایسه با رنگ بندی قبلی کرونایی اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان محلات و ساوه از قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده اند و شهرستان‌های زرد  استان مرکزی تغییری نداشته اند و رنگ این   ۵ شهرستان مانده  است.

دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان سرایت پذیری و قدرت کشندگی موج پنجم بالاتر از انواع قبلی است و هر چه پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم، مدت زمان این پیک کوتاه‌تر خواهد بود.

جمالیان از مردم خواست به منظور حفظ سلامتی و جان خود و دیگران و عزیزان خود، این موج را شوخی نگیرند و کاملا و با جدیت روز‌های نخست شیوع این بیماری، شیوه نامه‌ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.